Feminist tavırları ile bilinen Lou Andreas-Salome'nin bu kitabı yazdığına inanamıyorum. Öğrencisine aşık olan bir öğretmeni nasıl yazabildi hayret doğrusu. Öğretmenin öğrenciyi eğitme amacıyla evine alması, ona yoğun duygular hissetmesi, üstüne üstlük felçli karısının da bu duyguları fark edip eşine sorması, duyguları konusunda onu desteklemesi... Bitirmek için çok çaba sarf ettiğim bir kitap oldu. Önermiyorum maalesef...