Cengiz Aytmatovdan okuduğum 3.kitap Elveda Gülsarı oldu. Diğer iki kitabında olduğu gibi bu kitabını da çok severek okudum. Bir at ile insanın yoldaşlığını okurken aynı zamanda dönemin toplumsal yapısını da okuyorsunuz. İnsanın içine dokunan,duygu yüklü ve yalın anlatımıyla kitap bir çırpıda okunuyor. Kitabın birkaç bölümünde gözlerim dolarak okumam da bundan nedendir. Cengiz Aytmatov'un diğer kitapları da severek okuyacağıma eminim.