Tıpkı Martin Luther King'in söylediği gibi:
"Uçamıyorsan, koş; koşamıyorsan, yürü. Eğer yürüyemiyorsan, sürün ama hareket etmeye devam et. Geleceğe ilerlemeyi sürdür."
Hayatımızın hangi evresinde olursak olalım, geç kaldığımızı veya güçsüz olduğumuzu düşünmeden, bir merdiven bulup bir üst kata çıkabilmeyi hedeflemeliyiz....
Olup biteni geniş bir perspektif ile izlemeyi, farklı bakış açılarına sahip olabilmeyi ve basamakları çıkmaya henüz cesaret edemeyen insanlara umut verebilmeyi sağlayan eğitim sürecinin, özgür düşünebilme ve özgür hissedebilmede etkisinin oldukça fazla olduğunu söyleyebilirim.
Ütopik beklentileri, gerçekleşebilen beklentiler ile değiş tokuş ederek yaşamak gerek belki de... Hayalleri esnetilebilen türden seçmek ve olanıyla yetinebilmek... Böylesi daha az yorar sanki. Ne dersiniz?
Evlerin mimarileri iklime ve kültüre göre bölgesel olarak değişse de, içinde yaşanan duygular benzerdir. Çünkü insanlar; evlerin atan kalpleri gibidir.