"Ben kefenimi giyerek geldim!" deyip beyazlar içinde gelen büyük Sultan Alparslan, kendi ordusundan katbekat güçlü bir orduyu yenerek Türklere Anadolu'nun kapılarını açmıştı. Öyle ki "Biz temiz Müslümanlarız, bid'at nedir bilmeyiz. Bu sebepledir ki Allah halis Türkleri aziz kıldı!" diyen bir kumandana Allah o gün zaferi nasip etmişti.
Telaşlı ayaklar, acelesi olmayan insanların dahi, daha fazla yolda zaman kaybetmemek adına koşuşu... Ne garip bir yolculuk, bu insanların suçu ne ki yeraltına kazınmış yollardan gidiyorlar. Sınıfsal ayrımın soğuk savaşı. Büyük bir metro, bu metroda herkesin en fazla bir saatliğine kiraladığı yer... Metro, istasyonlarda ne zaman dursa büyük bir kalabalık iniyor. Yine büyük bir kalabalık içeri giriyordu. Bu bir tesadüf müydü? Tabii ki değil. İstasyonlar da ticaret merkezleri gibi tarih boyunca paranın olduğu yerlerde kuruluyordu. İnsanların olduğu yerlerden ziyade insanları toplayacak yerlerde.