Görüyorsunuz ki insanların hepsi henüz yaşamıyor! Çok az insan gerçekten yaşıyor… Pek çoğu yaşamaya fırsat dahi bulamıyor… Bir parça ekmek için mücadele ediyorlar...
Bırak beni kardeş. Ben ne sanığım ne de kurban… Kendi halimdeyim. Ben suçun somut deliliyim! Yaşam kokuşmuş! Pisliğe bulanmış… Dürüst insanların bedenine uymuyor yaşam. Küçük burjuvalar daraltıp kastılar yaşamı, daracık yaptılar… İşte ben de başını sokacak yeri ve yaşamak için bir amacı olmayan insanların en somut deliliyim…
İnsanlar rahatlıkla aptallar ve alçaklar olarak ayrılabilir. Sürüyle alçak var! Kurnaz vahşi hayvanlar gibi yaşıyorlar kardeş; yalnızca güce tapıyorlar!
Eğer insan hep bir tarafına yatmaktan rahatsız oluyorsa, diğer tarafına döner; ama yaşamaktan rahatsızsa yalnızca şikayet eder… Oysa biraz gayret etsen öbür yana döndürüvereceksin kendini!