Nevrozu ve normal olarak tanımladığımız davranışlar arasındaki farka anlaşılır bir örnek vermiş kendileri
....Bir ağaca, gücümüzü ve becerimizi sınamak ve aşağıdaki manzarayı yukarıdan izlemek için tırmanabiliriz, ya da aynı ağaca, arkamızda vahşi bir hayvan olduğu için de tırmanabiliriz. Her iki durumda da ağaca tırmanırız ama bu eylemimizi güdülendiren güçler farklıdır. İlk durumda bunu zevk için yaparız, ikincisinde ise bizi sürükleyen korkudur ve bir güvenlik ihtiyacı nedeniyle bunu yapmak zorunda kalırız. İlk durumda tırmanıp tırmanmamakta özgürüz, ötekinde yaşamsal bir zorunluluk bizi tırmanmaya zorlar. İlk durumda amacımıza en uygun ağacı arayabiliriz, ötekinde seçme şansımız yoktur ve en yakın ağaca sığınmamız gerekir ve bunun bir ağaç olması da gerekmez; bu bir bayrak direği ya da ev de olabilir, yeter ki korunma amacına hizmet etsin.