Özgür düşünmek için öncelikle ezberci bir eğitim sisteminden uzaklaşmak, ders kitaplarının dışında da okumak ve tartışmak, kimseden korkmadan sorgulamak gerekir. Ancak daha aile içinde sesimiz kısılmaya başlanır. Okulda öğretmenin her dediği doğrudur, eleştirilemez. Müdürler, bakanlar, başbakanlar hep iyi şeyler yapar ve eleştirmek bozgunculuktur. Böyle bir ortamda özgür bireylerin yetişmediği ortadadır. Bilimsel düşünmek demek, hurafelere,boş inançlara, dedikodulara ve akıl dışı olaylara inanmamak demektir. Ancak toplumumuzda hala insanlar üfürükçülere, falcılara gitmektedir. Kulaktan duyma hiçbir araştırma ve incelemeye gerek duymadan "Kocaeli depreminin nedeni içki ve kumardır" gibi safsatalara inanan insanlarımız vardır. Hastalanınca doktor yerine hocaya giderek iyileşeceğine inananların olduğu yerde, eğitim sistemimizin bilimsel düşünce gücüne sahip bireyler yetiştirmediği ortadadır.