Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
304 syf.
10/10 puan verdi
·
3 günde okudu
Suçlu Kim?
Suçlu Kim?
, klasik Rus edebiyatının başyapıtlarından birisi sayılmakta olup aynı zamanda saf anlamda ilk "toplumsal" romanı olarak değerlendirilmektedir. Dostoyevski'nin kitaplarını değerlendirmesinden tanıdığımız eleştirmen Belinski'de, romanı çağdaş Rus yaşamını toplumsal ve psikolojik açıdan ele alması bakımından önemli
Suçlu Kim?
Suçlu Kim?Aleksandr Herzen · Yordam Edebiyat · 2020285 okunma
Isaiah Berlin "İki Özgürlük Kavrami" başlıklı yazısında şöyle der: "Bilgi bizi tercih yapmamiz için önümüze daha çok seçenek koyarak degil, imkânsiz şeylere kalkışıp hüsrana uğramamızı engelleyerek özgürleştirir." İmkansız seylere kalkışmanın yaratacagi hüsran, neyin mümkün olduguna dair bilgimizden ziyade hüsrana dair bilgimize bağlı olabilir. İmkansız bir şeye kalkismanin hüsran yaratacagi kesindir; peki iş istemeye gelince, neyin mümkün olduguna dair özgürleştirici bir bilgi mevcut mudur?
Reklam
İsaiah Berlin
Küçük balıklarla dolu ve bir de küçük balıkları yiyen bir büyük balığın bulunduğu bir gölde büyük balığın özgürlüğü küçük balıkların ölümü demektir
Isaiah Berlin
“Bilgi bizi tercih yapmamız için önümüze daha çok seçenek koyarak değil, imkansız şeylere kalkışıp hüsrana uğramamızı engelleyerek özgürleştirir.”
Sayfa 34
En Etkin 100 Filozof
1. Thales 2. Anaksimandros 3. Pisagor 4. Ksenophanes 5. Heraklitos 6. Parmenides 7. Anaksagoras 8. Empedokles
Sayfa 5
Tarihin geleceğe yönelik kahinlik yapmasına ise Hasan-Âli, aynen Karl Popper ve Isaiah Berlin gibi, temelden karşıydı. Tarihi kahinlik, O'na göre tamamen metafiziğe dayanarak geleceği planlamaya kalkmaktı. Buna kalkışanların "yolu, vu­kuatın inceden inceye tetkikından ziyade bu vukuat hakkında «àpriori» fikirler vazetmektir. Onun içindir ki bu tetkik tarzı ...ilim olmaktan ziyade bir nevi «metafiziktir.»" Hasan-Âli hem Hegel'in hem de Marx'ın görüşlerini bu bilimsel olmayan sınıf içinde addediyordu. İnsan ve toplum yaşamında deterministik görüşlerin tamamı Hasan-Âli'ye göre metafizik bir karaktere sahiptiler: "Görülmüştür ki, insanda hürriyet ve iradeyi ortadan kaldıracak gibi davranan her türlü determinism, birer teoriden ileri geçememektedir. Bu teoriler, birer metafizik görüşten başka bir şey değildir. Halbuki hürriyet teorisi psikolojik bir teoridir; çünkü nefsimizde yaptığımız denemeye dayanır."
Sayfa 68 - 1. Bölüm: Doğa Bilimleri Açısından Özgürlük ve Tarih Kavramları - IVKitabı okudu
Reklam
Hayatın Anlamı
1.kısım Hayatın anlamı nedir?" sorusu hakiki bir soru mu yoksa yalnızca hakiki gibi görünen bir soru mudur? Tanrı, stratejik bir amaçla dünyayı yaratmış göksel bir mühendis değildir. O, dünyayı yalnızca kendi memnuniyeti ve yaratma hazzı uyarınca yaratmış bir sanatçıdır. Philosophical Investigations" gibi bir çalışmada
Montesquieu’nün dediği şuydu: siz bir İranlı olup da İran’da büyümüş olsaydınız, bir Parisli olup da Paris’te büyümüş olsaydınız isteyeceğiniz şeyleri istemeyebilecektiniz; insanlar aynı şeylerden mutlu olmuyorlardı;
Sayfa 50 - YKYKitabı okuyor
Başkalarından daha seçkin nitelikli insanlar vardır. Büyük İskender, topal ya da kör bir dilenciden daha görkemli bir adamdı; dolayısıyla, sanatçının ilgisini, doğanın bir kazasından ibaret olan dilenciden daha fazla hak eder.
Sayfa 46 - YKYKitabı okuyor
Nerval’in bir ip bağlayıp Paris sokaklarında gezdirdiği ıstakozdur.
Sayfa 36 - YKYKitabı okuyor
Reklam
Babamla anlaşamıyorum dediğimde annemin bana uyguladığı tarife;
Ben bir şeye inanıyorsam, sen başka bir şeye inanıyorsan, bizim birbirimizle savaşmamız önemlidir. Belki senin beni öldürmen daha iyi olur ya da benim seni öldürmem; belki en iyisi, bir düelloda birbirimizi öldürmemizdir; ama olabilecek şeylerin hepsinden kötüsü, uzlaşmamızdır; çünkü o, her ikimizin de içimizdeki ideale ihanet etmemiz demektir.
Sayfa 28 - YKYKitabı okuyor
İnsanları manipüle etmek, onları siz sosyal reformcuların gördüğü ama onların görmüyor olabileceği hedeflere doğru sürmek demek, onların insani özünü yadsımak, onlara kendi iradeleri olmayan nesneler olarak davranmak, dolayısıyla onları aşağılamak demektir. Isaiah Berlin,1959
Sayfa 179 - DomingoKitabı okudu
"Yaşam, insanlar öyle her istediklerini elde edemedi diye değil, arzuları kendilerine hasar vermeye başladığında, istedikleri şey katlanılmaz kayıplara gebe olduğunda trajik bir hal alır." -Isaiah Berlin
307 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.