Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İbranilerin dinî uygulaması, İbrahim’in tek ve üstün olan Allah’ından, çok büyük çapta patriklerin “millî din” tanrısına döndü.
Sayfa 71 - İnkılâb YayınlarıKitabı okuyor
Allah ile yapılan ahdin “bu dünyanın” sözleşmesi hâline getirilmesi, İbranilerin kendilerini diğer insanlardan fizik olarak farklı görmelerini sağladı.
Sayfa 71 - İnkılâb YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Kendilerini İbrahim’in büyük keşfinin terminolojisiyle, “yalnız Allah’a ibadet eden ve O’ndan başka hiçbir şeyi mabut kabul etmeyen” insanlar olarak tekrar izah ettiler.
Sayfa 71 - İnkılâb YayınlarıKitabı okuyor
Hz. İbrahim, Marduk’un eğer gerçekten Allah olsaydı, başka hiçbir tanrıya ihtiyacı olmayacağını keşfetmişti. Ne yaratmada, ne de yönetmede Allah’ın başka hiçbir yardımcıya ihtiyacı olamazdı. Bu yüzden, güneş tanrısı Şamaş, fırtına tanrısı Enlil ve ay tanrıçası İnanna tanrı değil; yalnızca hayal gücünün birer uydurmalarıydı. Allah gerçekten de Allah olduğu için in sanlar başka hiçbir tanrıya ne ibadet ne de başka bir şeyle yükümlü idiler.
Sayfa 71 - İnkılâb YayınlarıKitabı okuyor
Monoteist kavramın safiyeti şirk ile (diğer varlıkların Allah’a ortak koşulmasıyla) bozulmuştu.
Sayfa 71 - İnkılâb YayınlarıKitabı okuyor
Yahudilikteki dinî uygulamaların özü, Amurî kabilelerinin uygulamalarıyla aynıydı. Bu uygulamalar tekti ve bunların en iyi ifadesi Hammurabi kanunlarıydı. Fakat bu uygulama, insan aklının üstünde olan bir tek tanrı inancıyla değişime uğramıştır.
Sayfa 71 - İnkılâb YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Çok belirgin olmamakla birlikte, Hz. İbrahim’in Hanif inancının Arabistan’ın tam ortasında kendisini muhafaza ettiği ve tarafını tutup kendisini yeni den ilân edecek peygamberlerin ortaya çıkmasını beklediği kesindir.
Sayfa 71 - İnkılâb YayınlarıKitabı okuyor
Mezopotamya dinindeki yeni İran etkisi... Ölüm sonrası hayata bakış ve mesihîlik Araplara hiç cazip gelmedi ve benimsenmedi; onlar için ilki bâtıl itikat ve ikincisi de acizlik anlamı taşıyordu.
Sayfa 70 - İnkılâb YayınlarıKitabı okuyor
Mezopotamya düşüncesi, Tanrı’yı tarif etmek için insan hayatından alınmış, fakat bunların tecrübî karakterlerini reddetmek için tasvir edilmiş terimlerini ödünç almıştır.
Sayfa 70 - İnkılâb YayınlarıKitabı okuyor
Eğer bir grubun kendi tanrıları varsa, başka bir grubun da kendi tanrılarına sahip çıkmaları kaçınılmazdı. Bu yüzden çok tanrıcılık yaygınlaştı.
Sayfa 69 - İnkılâb YayınlarıKitabı okuyor
735 öğeden 481 ile 490 arasındakiler gösteriliyor.