Bu konu hakkında pejoratif bir yaklaşımım olacak. Efendim, “ Kitap okumak için okumak ”,” Kitap ince olduğu için okumak ”,” Herkes okuduğu için okumak “ gibi okumaların size yarardan çok zaman kaybı olarak zarar vereceğini ve bir kendini kandırma durumu olacağını düşünüyorum. Subjektif bir yaklaşım ile önce kendi düşüncenizi belirlemeli ve bunun üzerine temellendirici kitap okumanızı tavsiye ederim. Roman, öykü gibi kitapların ömür boyu size bir diziden daha fazla işe yaramayacağını da belirtmek isterim. Kitap okumanın insana yarar olarak; akıl, farklı bakış açısı, düşünce/tefekkür, bilgi/bilim gibi yararlar sağlaması en son olarak genel kültür ve okuma hızı gibi yararlar gözetilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Olurda bu tür kitaplar ve yazarlar kimlerdir gibi bir soru soracaksanız eğer: Marx, Nietzsche, Spinoza, Platon, Rousseau, Hobbes, Sartre, Hesse, Turgenyev, Schopenhauer gibi yazarlar ile liste olabildiğine uzundur. Saygılarımla esen kalınız.