Bulunduğu dönemi ve sonrasında ki dönemleri çok güzel eleştirmiş.İnsanlar sorgulamıyor okumuyor sadece kendilerine verilen bilgiyi sorgulamadan düşünmeden kendi söylemeleri gibi hayatlarına uyguluyorlar.Kitaplar var olmamalı onlar insanlara sadece acı ve gözyaşlarından başka bişey vermezler. Hepsi yok edilmeli.Kitaplardan kurtulmalılar ki insanlar acı çekmesin.Ülkesini ve vatandaşlarını seven itfaiyeciler onlar tamamen ülkelerinde yaşayan insanları kötülüklerden koruyorlar.İnsanlar daha çok eğlenebilsin kitap okuyarak acı çekmesinler gereksiz yere düşünmesinler diye.Kitaplar yanmalı.Unutma,kitap kağıdının tutuşup yanma sıcaklığı Fahrenheit:451.