Ne kadar zeki olduğumuzla övünüp, kimsenin bizi kandıramayacağını düşünüyor, her şeyi küçük görüyor, ve kötü düşüncelerimizle birlikte karamsarlığa batıyoruz.Ne sevgiyi tadabiliyoruz ne de olumsuzlukları unutabiliyoruz.Kibrimizle baş başayız. İnsanları eleştirmeyi çok iyi biliyor ama kendi ruh sağlığımız için kötü olayları unutmak ve hayattan zevk almak yerine, kabuk tutan yarayı kaşıyoruz. İnsanlarda kötü izlenim bırakmamak için diksiyonumuza, kelimelerimize dikkat ederken asıl anlamdan uzaklaşıp, sığlaşıyoruz. Bir şeyler için acele ederken aslında olduğumuz yerde kalıyoruz. Daha hiçbir zevki tatmış değiliz. Sevdiklerimizle sohbet edemeyip, yalnızlaşıyoruz . Yalnızlığın bataklığından kurtulmak ve hayatı doya doya yaşamak için ne kadar akıllı olduğunu, kibrini ve kendini beğenmişliğini bırakman gerekiyor. Hayat insana mutlu olabilmek için fırsatlar sunar, bunun için sadece “yaşıyor” olmak gerekli.