Vicdan diye kastettiğimiz, insanın haklı ve haksız olan karşısında 'tepki' gösterme yetisidir.
Şahsen ben, tüm insanların bu yetiye sahip olduğunu düşünmüyorum.
Yani vicdan doğuştan gelmedir.
Filozoflardan ve düşüncelerinden söz ederken hep erkekleri kastettim aslında. Çünkü felsefe tarihi de erkeklerin damgasını taşıyor.
Bunun nedeni de, kadının hem kadın hem de düşünen bir varlık olarak insanlık tarihi boyunca hep ezilmiş, baskı altında tutulmuş olması...
Kötü bir şey bu, çünkü birçok önemli deneyimin yitip gitmesine neden oluyor.
Ancak bizim yüzyılımızda kadınlar felsefe tarihine tam anlamıyla adım atabildi.