Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ahir Zaman
Acı gerçek; kadın, babasının 50-60 yaşına kadar yaptıklarını 20'li yaşlarda erkeğinden bekliyor...
“Hiçbir mantıklı kadın erkekler için de giyindiğini, yani onlara çekici gelmek için giyindiğini yadsımayacaktır. Bu, erkeğin onun kocası olmasını gerektirmez; aslında bazı durumlarda giyinmek, kocadan başka bütün erkekler içindir.”
Sayfa 133 - Say yayınlarıKitabı okuyor
Reklam
İnsanlar, otobüslerde, arabalarda ya da kaldırımlarda bir koşuşturmaca içindeydi. Kör gibiydiler, hiçbir şey görmüyorlardı sanki.
“Eğer kadın görünüşünden yeterince tatmin olmuşsa, bu onun özgüvenini güçlendirecek ve güzelliği içinde pırıl pırıl parlayacaktır. Başkalarına çekici gelmek isteyen bir kadın önce kendisine çekici görünmelidir.”
Sayfa 133 - Say yayınlarıKitabı okuyor
aşk ve nefret.
Bir kadın bir adam şöyle dedi: "Seni Seviyorum." Ve adam da cevap verdi: "Tüm kalbimle istediğim senin aşkına layık olmak." Kadın ise," Beni sevmiyor musun yoksa." diye karşılık verdi. Adamsa yalnızca süzdü kadını gözleriyle ve hiçbir şey söylemedi. O anda kadın yüksek sesle, "Senden nefret ediyorum!" diye haykırdı. Adam da kadını, "Öyleyse, tüm dileğim senin nefretine de layık olmaktır, " diye yanıtladı.
Reklam
"Kur’an kadın erkek ayırımı yapan, kadınlarla erkekleri eşit görmeyen, erkeği üstün gören, erkeğe kadına.vermediği birçok hakkı veren, kadının hakkını yiyen, kadını aşağılayan, hor gören, hukuki konulardan cennet nimetlerine kadar her hususta erkeğe imtiyaz ve üstünlük tanıyan hükümler vaz ederek kadını erkeğe göre ikinci derecede tutan bir dille yazılmıştır. Üslûbu bile erkeksidir, erkekçedir, objektif değildir. Bu özelliklere ve üslûba sahip bir kitabı ancak bir erkek (insan) yazmış olabilir. Kadını ve erkeği eşit olarak yaratan Allah böyle bir kitap indirmiş olamaz. İşte bu, kadınlar açısından, Kur’an’ın bir insan (erkek) tarafından yazıldığının yeterli bir kanıtıdır. Başkasını aramaya ihtiyaç yoktur. Ben de tamamen erkekleri kayırarak, kadınlar karşısında her açıdan üstün görerek yazılmış bir kitabı erkeklerin savunmasını anlarım da, erkeklere göre kendi aleyhlerine hükümler içeren bir kitabı kadınların savunup sahiplenmesini hiç anlayamam."
Sayfa 260 - e-bookKitabı okuyor
"Yurtseverlik" sözcüğünü her andıklarında, aslında Allah'tan korkmadıklarını, kafalarındaki yurtseverlik kavramının yoksulun, zenginin toprağını, onların kendi topraklarını savunmak için ölmesi gerektiği anlamına geldiğini hemen anlardım.
100 syf.
·
Puan vermedi
·
25 saatte okudu
BİR DÖNGÜNÜN İÇİNDE YAŞIYORUZ
Kaptan'ın anasından yüz elli lira geldi ve olan o zaman oldu. İlk başlarda 72.Koğuş'a Yemek mi, çay mı, yatak yorgan mı, giysi mi desem bunları geçtim koğuşun pisliğine badana yapmış Kaptan' ın sonu böyle mi olacaktı? 72.Koğuştakiler paranın kokusunu aldılar mı Kaptan artık koğuşun ağası olmuştu. Asıl bu kadarı hangi parayla yapıldı? Köyünden anasından gelen para, Berbat'ın Kaptan'ın elinden tutup kumara oturtmasıyla parayı kat kat topladılar. Sonradan da Kaptan'ın artık o sessiz yalnızlığı seven adamdan bir kırıntı bile kalmadı. Tabii 72.Koğuşun Kaptan'ı karasevdaya tutuldu! Hiç görmediği kıza aşık oldu. (Bobi denilen üçkağıtçının hem erkek koğuşlarında hem de kadın koğuşlarına laf taşıyıp Kaptan'ı deli gibi göstererek, bir o kadar da çirkin olduğunu sadece paralı olduğunu söyledi ve Fatma'da başladı adam çirkin olduğunu söylemesi.) Artık günler birbirini takip ederek geçti, Fatma'nın cezası bitti ve gidiş o gidiş... Tabii Kaptan'ın da haberi oldu ve Fatma'nın elbet yanına uğrayacağını deliler gibi inanarak bir yandan da 72.Koğuş meşhur pis, çöplerden karnını doyurmaya çalışan koğuşa geri döndü. Bir soğukla da 72.Koğuş kışın soğukluğuna dayanamadan donarak öldüler. Tabii hikayede Kaya Ali ve Tavukçu'nun nankörlüğü temsil etmeleriyle Kaptan'a takındıkları tavırlar bunlarda hikayenin bir diğer penceresiydi.
72. Koğuş
72. KoğuşOrhan Kemal · Everest Yayınları · 20205,5bin okunma
"Hz. Muhammed şairlerden, hatiplerden nefret ederdi. Çünkü onlar o toplumun entelektüelleri ve en bilgili kişileriydiler. Muhammed’in davetine karşı şiirleri, anlattıkları hikayeler ve hitaplarıyla cevap veriyorlar, çağrısını ve iddialarını boşa çıkartıyorlardı. Bu yüzden Hz. Muhammed şairlere karşı çok büyük bir kin besliyordu. Güçlenince onların üstlerine suikast timlerini gönderdi ve birçoğunu katlettirdi. Bu şairler içinde kadınlar ve yaşları yüz civarında olan yaşlı insanlar da vardı. Tek silahları dilleriydi. Hiçbirine acımadı. Dillerini kesti yani onları katlettirerek ebediyen susturdu. Esma bint Mervân, Yahudi kökenli Arap kadın bir şairdi. Hz. Muhammed’in aleyhine şiirler okuyordu ve evinde çocuğunu emziririrken katledildi. Ebu Afek, Benî Amr bin Afv kabilesine mensup 120 yaşında bir şairdi. Hz. Muhammed aleyhinde şiirler söylerdi. Katledildi.120 yaş çok yaşlı olması anlamında çokluktan kinaye olarak söylenmiş olabilir. Nadr bin Haris, entelektüel kimliği olan, bilgi birikimi yüksek, hitabet gücü ve ikna kabiliyeti çok iyi bir insandı. Gittiği yerlerden öğrendiği hikâyeleri yüksek hitabet gücünü kullanarak anlatır, Muhammed’in Allah’tan vahiyle aldığını söylediği kıssaların kökenini açıklardı. Kur’an’daki kıssalar için söylenen “esatirul evvelin” yani öncekilere ait aslı astarı olmayan hikâyeler sözü ona aittir. Bedir Savaşı’nda esir alındı, esir mesir dinlenmedi ve Hz. Muhammed’in emriyle idam edildi."
Sayfa 255 - e-bookKitabı okuyor
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.