Âmine Şevval Oral

Âmine Şevval Oral
@kaffmillenaa
Kitapların kenar mahallesinden, çokça okur biraz yazar instagram.com/kaffmillenaaa
İyileşen Yanımdan Ve Bitten Yanımdan Merhaba
Bir ilişkide en tehlikeli şey, insanın kendini tanıyamaz hâle gelmesidir. Eskiden sakin olan bir kadın, zamanla tahammülsüz, kırıcı ve hırçın biri oluyorsa orada sevgi değil, tükeniş vardır. Çünkü olgun olmayan bir erkek, karşısındakini büyütmez; onu savunmaya zorlar. Sürekli kendini anlatman gerekir, sürekli haklılığını ispatlaman, sürekli “abartmıyorum” demen… Ve bir noktadan sonra artık sen konuşmuyorsundur; yaraların konuşuyordur. Sonra ne olur biliyor musun? Seni inciten davranışlar yok sayılır, ama verdiğin tepkiler büyütülür. Önce rahatsız edilir, sonra o rahatsızlığa gösterdiğin tepkiyle yargılanırsın. Bir kadın böyle böyle hırçınlaşır. Bu onun karakteri değildir; bu, maruz kaldıklarının sonucudur. O yüzden şunu asla unutma: Seni sürekli kendinle savaşır hâle getiren bir ilişki senin yerin değildir. Çünkü sevgi, insanın içindeki iyiliği çoğaltır;
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kalemimden Huzurun Yerini Alan Yanılgı: Zenginlik
Bir süredir insanlara bakıyorum; konuşmalarına, beklentilerine, hayattan istediklerine… Ve içimde aynı soru yankılanıp duruyor: Ne oldu bize? Ne zaman bu kadar paraya odaklı bir dünyaya dönüştük? Ne zaman insanın değeri, cebindekiyle ölçülmeye başlandı? Artık herkesin dilinde aynı cümleler var: “Ekonomi zor.” “Gelecek belli değil.” “Para olmadan hiçbir şey olmuyor.” Evet, kabul ediyorum; maddiyat önemlidir. Hayatın gerçeklerinden kaçamayız. Kimse yokluk övücülüğü yapmamalı. Ama mesele bu değil. Mesele, paranın bir araç olmaktan çıkıp amaç hâline gelmesi. Bugün bakıyorum; kadın-erkek fark etmiyor. İnsanlar evlilikten bahsederken huzuru, merhameti, anlayışı değil; zenginliği konuşuyor. “İyi insan mı?” diye sormadan önce, “Durumu iyi mi?” diye soruluyor. Öyle ki, bazı erkekler artık açıkça “zengin kadın” aradıklarını söylüyor. Bazı kadınlar ise güveni, sadakati değil; statüyü, imkânı öncelemeye başlıyor. Bu nasıl bir kırılma? Oysa evlilik dediğimiz şey; birlikte büyümek, birlikte sabretmek, zor günleri omuz omuza aşmak değil miydi? Huzur varken, neden zenginlik ilk sıraya konur? İnsan neden “beraber çoğalmak” yerine “hazır olanı almak” ister? Çünkü bu çağ, insanlara çabayı değil kolaylığı, şükrü değil tüketimi, sadeliği değil gösterişi öğretti. Artık herkes her şeye hemen sahip olmak istiyor. Kimse “beraber inşa edelim” demiyor. Kimse “ben de yük alayım” demiyor. Herkes konfor arıyor ama o konforun bedelini ödemek istemiyor. Oysa huzur; pahalı evlerde değil, sakin kalplerde yaşar. Zenginlik; sevgisiz bir evdeyse yük olur, ama sevgi olan bir evde yokluk bile taşınabilir olur.
Puan vermedi·208 syf.··
2026 5. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 06 Ocak 2026 13:00
Bazı kitaplar vardır, okursun ve “güzelmiş” dersin. Bazıları vardır, sana yeni şeyler öğretir. Ama bazı kitaplar… sanki sen yazmışsın gibi durur. Evlenmeden Önce benim için tam olarak böyle bir kitaptı. Doğan Cüceloğlu’nu yıllardır sever, sayar ve okurum. Düşünce dünyama çok şey katmıştır. Ancak bu kitap bambaşkaydı. Çünkü yıllar önce, hatta çok küçük yaşlardan beri savunduğum; evlilik, aile, iletişim, sorumluluk ve insan olma hâline dair ne varsa… hepsi bu kitabın satırlarında duruyordu. O zamanlar anlatmaya çalışırdım ama kelimeler yetmezdi. Belki yaşım küçüktü, belki kendimi doğru ifade edemiyordum. Şimdi fark ediyorum ki mesele düşünmek değilmiş; doğru dil, doğru çerçeve ve doğru bilinçmiş. Kitabı okurken neredeyse altı çizilmedik tek bir cümle bırakmadım. Hatta itiraf edeyim: Kitap neredeyse tamamen çizik içinde kaldı. Çünkü her satırda şunu dedim: “Evet, bu benim.” “Ben bunu yıllardır söylüyorum.” “Evlilik tam olarak budur.” Bu kitap bana sadece bir şey öğretmedi; beni doğruladı. Hislerimin, düşüncelerimin, evliliğe bakışımın ne kadar sağlam ve yerinde olduğunu gösterdi. Evliliğin bir duygu değil, bir bilinç; bir romantik beklenti değil, bir sorumluluk alanı olduğunu bu kadar sade ve bu kadar derin anlatabilmek… gerçekten çok kıymetli. Geç mi kaldım bu kitabı okumakta, yoksa tam vaktinde mi okudum bilmiyorum. Ama şunu çok iyi biliyorum: İyi ki okudum. İyi ki bu kitapla yolum kesişti. İyi ki bu farkındalık bana nasip oldu. Bu kitabın yeri kolay kolay dolmaz. Doğan Cüceloğlu’nun diğer kitaplarını da elbette aynı dikkatle ve istekle okumak isterim ama Evlenmeden Önce benim için çok özel bir yere oturdu. Şimdiden söylemek belki erken ama sanki 2026’nın yıldızı olacak bir kitapla karşı karşıyayız. Çünkü bu kitap; benim düşüncelerimin, inançlarımın ve evlilik
Evlenmeden ÖnceDoğan Cüceloğlu · Kronik Kitap · 20217,5bin okunma
Puan vermedi·208 syf.··
6 günde okudu
·
Okunma: 06 Ocak 2026 13:00
·
2026 5. kitabı
Doğan Cüceloğlu
8.2/10 · 7,5bin okunma
Sevdiğinin yüreğine aşık olanın sevdası yaşlanmaz.