İnsanlar! Neden kaybolup gitmeme seyirci kalıyorsunuz.Benden ne kötülük gördünüz ?İnsanlar, duygusuz bir telaşla kaçışıyordu.Çok zayıfladım insanlar!Belki de kaçmak istediğim bir işe farkına varmadan sürüklüyorsunuz beni.Oysa, ne kadar korkuyordum beni tutmanızdan.Ne kadar tutucu görünüyordunuz.Ne hileleriniz vardı.Ne kadar zayıf bağlarla bir arada tutuyormuşsunuz toplumu. Benim ayrılmama seyirci kalmanız ne kadar dehşet verici. Sonra, durum artık saklanmayacak bir şiddet kazanınca şaşırmış görüneceksiniz.Sahte bir şaşkınlık göstereceksiniz.Sizi hesaba katıp yola çıkanları büyük hayal kırıklığına uğratıyorsunuz.Ne diyeyim? Siz beni tanımıyorsanız, ben de size hiç bilmiyorum. Buna da üzülüyorsunuz.Daha beter olun.
Tarih bir tahriften ibarettir.Tarih geçmişten geleceğe ve bugün gördüğümüz bir rüyadır. Bütün rüyalar gibi tarihte yorumlanabilir ama görülürken değil.