Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
ENES KARA'NIN İNTİHARI! İntihar eden yüzbinlerden olan şu ünlüler listesine bakınız! Hiçbir cemaate mensub değiller, sabah namazına kaldırılmamışlar, Risale dinlemek mecburiyetinde de kalmamışlar! Sıradan insanlar değiller, aptal oldukları söylenemez. Ne aptallığı, çoğunun peşinden yüz binler gitmiş; beğenilmişler, takdir görmüşler ama
Kamalizm, Türkiye'de idaresi altında bulunan halkı yeniden yaratmak için tanımlamaya kalktı. Bu yüzden kabul görmedi, reddedildi. Ve bu, hep böyle olacak.
Reklam
Laiklik taraftarlarının 1905’teki “iki Fransa’nın savaşı”ndan zaferle çıkışından derinden etkilenen birçok Jön Türk gibi Mustafa Kemal de Fran- sız laikliğini otantik bir laiklik biçimi olarak görüyor ve bunu Türkiye’de harfiyen uygulamak –hatta daha ileri götürmek– istiyordu. Fransa’daki ben- zeri gibi Türkiye’deki laiklik sadece devlet ve cami arasında bir ayrım yarat- mak yerine dini kontrol altına almayı ve dinin özel durumunu zayıflatmayı amaçlamaktaydı. Erken Kemalizm, din karşısında düşmanca bir tavır be- nimsedi ve laikliğin sadece otantik değil aynı zamanda yegâne olan bu for- munu içselleştirdi. Üstelik dinin bilimsel olarak yorumlanması sonucunda Kemalizm, dindarlığı laikliğin antitezi olarak gördü. Mustafa Kemal’in aksi- ne, erken dönem Kemalist ideologlar İslâm’ı yeniden şekillendirmeyi kayda değer bulmadılar ve Kemalizm’i böylesi bir laikliğe dayalı olan bir din hali- ne getirmek istediler. Milletvekili Şeref Aykut, 1936’da yayımlanan Kamâ- lizm adlı kitabında bunu “yaşam inancını teşvik eden bir din” olarak adlan- dırmıştır.48 1945 gibi geç bir tarihte, Türk Dil Kurumu tarafından hazırla- nan Türkçe sözlükte din ile ilgili olarak metaforik anlamda şu açıklamaya ve örneğe yer verilmiştir: “Tutkulu biçimde bağlanılan bir fikir veya ideal. Ke- malizm Türk’ün dinidir.”49 M.Şükrü Hanioğlu - Kemalizm’in Tarihî Kökenleri Adli Makaleden Alintıdir. 48 Şeref Aykut, Kamâlizm: C.H. Partisi Programının İzahı, Muallim Ahmet Halit Kitap Evi, İstanbul, 1936, s. 3. 49 T.D.K. Türkçe Sözlük: Türk Dil Kurumu Lûgat Kolu Çalışmalarıyla Hazırlanmıştır, Cumhuriyet Basımevi, İstanbul, 1945, s. 153.
"Kamalist Kutup ve..."
-Bakın mesele şudur benim açımdan. Bugün onlarca şirket, binlerce firma sadece başörtülü oldukları için “insan kaynakları görüşmesi için randevu” bile vermiyor insanlara ama, nasıl başarıyorlar bilmem, “en özgürlükçü biziz, kutuplaşmaya karşıyız, ülkece çok gerildik” mavalını okumaya da devam ediyorlar. E be birader, ülkenin yüzde 50’sini,
26 öğeden 16 ile 26 arasındakiler gösteriliyor.