Şunu açık seçik belirtmem gerek: İmparatorluk gücümü, en değer verdiğim eşitlik, adalet ve insanın özsaygısı ilkelerime aykırı düşüp, Senato'yu ezmek ve yıldırmak için kullanmamıştım. Asiaticus ve öteki kalpsiz zenginlerin yurttaş kardeşlerine pislikmiş gibi davranmaları o anda tepemi attırmıştı.
Çünkü insanın kendi hatasından kaynaklanan bir sıkıntı, insanın kontrolü dışındaki bir kaynaktan gelen, yıldırım, hastalık, sağanak, bir yargıcın sertliği gibi bir sıkıntıdan daha üzücüdür.