Charlie'nin karakter gelişimini teker teker onun ağzından okumak mükemmel. Zeka seviyesi düşük olduğunda bile sürekli bazı şeyleri merak etme şeklini gördüğümde zeki olduğunda mükemmel olacak diye düşündüm ama galiba bende Charlie'nin dediği gibi onun diğer profesörleri gibi onu insan olarak değilde bir kobay olarak değerlendirdim. Zeka seviyesi yükseldikçe hissettiği şeyleri anlamdırması da arttı mesela başlarda taparcasına sevdiği kadın gibi. Sonlara doğru Dostoyevski'nin Yeraltından Notlar kitabında ki şu alıntıda bahsettiği gibi "Baylar, yemin ederim ki, her şeyi fazlasıyla anlamak bir hastalıktır; gerçek, tam manasıyla bir hastalık." Charlie'de sonradan geliştikçe düşündüğü gibi her şeyi anlaması mükemmel bir şey gibi değilde hastalık gibi etkiledi hayatını.