Evrensel kabul edilen erdemler insanın özünde mi yer alır, yoksa toplumsal düzeni sağlamak adına davranışları çevreleyen birer dış etken midir?
Nobel ödüllü yazar Jose Saramago'nun en etkileyici kitabı belkide.Distopik bir evren çizer. Bir insanın kör olmasıyla başlar ve körlük dünyaya dalgalar halinde yayılmaya başlar. Bence, Saramago, şu sorunun cevabını arar kitabında evrensel ahlak kuralları var mıdır? Bireyi iyi ya da kötü olmaya iten dış etkenler midir? Son zamanlarda okuduğum bu kadar keyif aldığım ve beni düşünmeye iten nadir kitaplardan.