Bu zavallı çocuğa karşı içi acıma ile doluydu. Ama iğrenmeden de bakamıyordu. ''Hastalıklı yaratıklardan korkuyorum. Gerçekte bu Pierre’in hatası değil. Alabildiğine soyuna çekmiş. Önlemler almak boşuna bu gibi şeyler hep çok geç öğrenilir. Ama yine de bu kusuru her zaman içinde taşımıştı. Hayır Pierre sorumlu değil. Insanı yargılamak istediğimiz zaman, bu hastalıkları hesaba katmayabiliriz, bu kusur kişiliğinin temelini oluşturuyordu. Bir kanser ya da Verem gibi değildi. Kızla Aşk dönemini yaşadığı zamanlar Eve’nin bu kadar hoşuna giden, bu sinirli çekicilik, bu incelik, bu delilik çiçekleriydi. Kızla evlendiği zaman zaten deliydi ama belli etmiyordu. İnsan kendi kendine sormalı.'' diye düşündü bay Darbedat, sorumluluk nerede başlar yada daha çok nerede biter. Her an kendini çok dinlerdi, her an içine dönüktü. Ama bu onun hastalığının nedeni mi, sonucu mu?