kardelen

kardelen
@kardelenarslan
10/10
·176 syf.··
Beğendi
·
2023 20. kitabı
Zaten Dazai... Şaka şaka bu okuduğum üçüncü kitabı olmasına rağmen bende bi kült yine de. Kitap MUHTEŞEMDİ. Kitap İthaki'nin Japon Klasiklerinden. Ben 12 tanesini topladım henüz. Ve seriye genel olarak bayılıyorum zaten. Bu tamamen benim çekik hayranlığımdan da kaynaklı olarabilir. Emin değilim. İçinde 7 hikaye var, 2 tanesi birbiriyle bağlantılı ve benim favorim de en son olan Romantizm Feneri hikayesiydi. Hikayeler genel olarak kıssadan hisse formatında ama Dazai tarzında. Absürt, mizahi ve alaycı ki zaten bu yüzden seviyorum. Saf bir duyguyu vermek yerine içine muhakkak bir zıtlık ekliyor. Bunu biraz şakalaşarak flörtleşme durumuna benzetiyorum. Dazai'yi bu kadar sevme sebeplerimden biri de Dostoyevski'yi eserlerinde tarz olarak taşıyor olması sanırım ve bir de acıyı trajik ve romantik hale getirmesi...he's so me. Aslında konuşmamız gereken eserden çok yazarın hayatı çünkü sylvia misali eserlerinden çok yaşamı ve sonlanışı konusuluyor. Uzatmadan kısa bir özet geçmek gerekirse ilk intihara kalkıştığında bir kadınla deniyor, kadın ölüyor ancak kendi kurtuluyor. Üçüncü intihara kalkıştığında kendini asmayı denedi ancak yine başaramadı. En nihayetinde 1948'de o allahın belası İnsanlığımı Yitirirken'i yazdı ve aynı yıl içinde eşiyle birlikte evlerinin yakınında bir yerde intihara etti ve hayatını kaybetti. Allah taksiratını affetsin Dazai agabey. Ben kitap yorumlayamıyorum sanırım ama olacak. Cok sevdigim alıntılar vardı ancak yalnızca birkacını atabiliyorum. Mutlaka okumanız gerektiğini düşünüyorum. Oku!!!!!!!!♡
Yeşil Bambu ve Diğer Fantastik ÖykülerOsamu Dazai · İthaki Yayınları · 20214,050 okunma
Reklam
3/10
·336 syf.··
2023 19. kitabı
Kitap, öleceğimiz gün bize bi aramayla haber verildiği alternatif bir gerçeklikte geçiyor. Hikayede de bu aramayı alan ve birbirini bu sayede bulup son günlerini beraber geçiren iki arkadaşı anlatıyor. Açıkçası çok etkilendiğimi söyleyemem çünkü bu kitabı 1 sene önce almıştım ve sıra booktoker'lar yıkılıyordu ama onların her kurguyu abartmasına alıştım artık. Kitabın dili aşırı basit geldi. Daha çok aklına böyle bir alternatif evren fikri gelmiş ama hikayenin başını sonunu nasıl yazıya dökeceğini bilememiş bir yazarın elinden çıkmış gibi ancak başlarken zaten büyük umutlarla değil reading slump'a ilaç olsun diye okumuştum ki öyle de oldu. Böyle bir sorununuz varsa ilaç gibi gelecek bir kitap. Ne yalan söyleyeyim hikaye ve sonu biraz yürek burkuyor ama hanya yanagihara okuyarak çıtayı çoktan en üst seviyeye sabitlediğim için hiçbir şey etkilemiyor. Çerez niyetine zaman geçirmek için okuyabilirsiniz. ♡
Edebiyat
Ve Sonunda İkisi de ÖlürAdam Silvera · Pegasus Yayınları · 20194,081 okunma
10/10
·864 syf.··
Beğendi
·
2023 9. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 12 Mart 2023 00:00
Değersiz Bir Hayat • Hanya Yanagihara Orijinal Adı: A Little Life •spoilersız yorum• İlk girdiğim kitap yorumu tabii ki de yılın ilk çeyreğinde beni en vuran kitap için olmalıydı. Kitabı 2021'in son aylarında almış olmama rağmen bu sene elime aldım okumak için. Tiktok'ta read reaction videolarında dökülen gözyaşları beni kitap için cezbetmeye yetmişti. Kişisel gelişimdense beni ağlatma ihtimali taşıyan kitaba yönelişimin altındaki sebepler başka bir disiplinin konusu. Kitap ile aramızda okuduğum süreç içinde hate-love ilişkisi oluştu. Kimi zaman beni bu kadar etkilemesi, karakterlerin gerçekçi analizi beni kitaba bağlasa da kimi zaman bu kadarı olamaz, yazar ne yapmaya çalışıyor sorgulamalarımla aramızda buz dağları yükseldi. Kitap üniversiteden yaşamlarının geri kalanına uzayan, dallanıp budaklanan 4 arkadaşın dostluğunu, karakterleri tek tek tanıtarak size de getiriyor. Kitabın sevdiğim bir yönü de gitgide bir bakmışsınız grubun +1'i sizsiniz. Karakterleri tek tek size tanıtıyor ve siz de seviyor ya da sevmiyorsunuz. Tanıtımlar sırasındaki küçük detayları elinize tutuşturuyor, siz de ilerleyen süreçte gereken yerlere bu detayları yerleştirerek kahroluyorsunuz. Evet. Kelimenin tam anlamıyla kahroluyorsunuz. Kitap sizi hiçbir zaman mutlu etmiyor. Muradınıza erdirmiyor. Daha ne olabilir derken sizinle dalga geçiyor. Kendi hayatınızın her bir zerresine minnet duymaya maruz bırakıyor sizi. Kitapla ilgili en çok değinmek istediğim nokta da okumadan önce kitabı spoiler yememeye çalışarak araştırmanız. Çünkü gerçekten olası etkiler bırakabilecek düzeyde ve şakaya alınacağını düşünmüyorum. Çünkü gerçekten kitap beni mutsuz biri yaptı. Bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Kitabı çok sevdim. Gerçekten çok etkileyici ancak bıraktığı etkiyi sevmedim. tw: istismar, şiddet, çocuk
Edebiyat
Değersiz Bir HayatHanya Yanagihara · Doğan Kitap · 20245,6bin okunma