Stefan Zweig'in okuduğum ilk kitabıydı psikolojik anlatımlar hoşuma gitti.. bir insanın hayalindeki aynı satranç masasında hem siyah hem de beyaz olması kendi kendisinin rakibi olması ve buna özgü detaylar oldukça profesyonel bir psikolojik anlatım diye düşünüyorum.Kendine çekiyor hızlı bir şekilde bitirdiğim kitaplardan en son bölümde satranç karşılaşması da kişilerin psikolojik durumlarını özetler bir şekilde tamamlanıyor.kitap; anlatıcının, dünya satranç şampiyonu ile tanışma ve onu tanıma isteği ile doğan sonuçları göstermektedir.
bahsedilen dünya şampiyonu çocuklukta öğrenme zorlukları yaşamış biridir, en belirgin özelliklerinden biri bu olmakla birlikte bir diğeri ise satranca dair olan yatkınlık ve zekasıdır. Sonradan olaylara dahil olan ve bu "yenilmeyen" dünya şampiyonunun karşısında oynayacak olan dr.b ise yıllardır pratikte satranç oynamamış fakat teorikte satranç konusunda kendini aşmış birisidir.
Stefan Zweig'ın psikolojik analizleri de işin içine girince tadından geçilmez bir kitap ortaya çıkıyor.