Müştak Serhazin
Tarihin, geçmişin bahçesinde donup kalmış, müphem olaylar arasında gezinmekle bir alakası yok. Tarihçiler, çoktan göçüp gitmiş hükümdarların hayatlarını otopsi masasına yatıran adli tıpçılara benzemezler. Her ne kadar malzememiz geçmişte yaşanmış olaylar olsa da, bulduğumuz her yeni vesika, ulaştığımız her yeni bilgi, bize hakikatin farklı yönlerini gösterir. Dolayısıyla bildiklerimiz sürekli bir değişim içindedir.” “Yani tarihte kesin bir hakikatten söz etmek mümkün değil, gerçek izafidir...”
Everest YayınlarıKitabı okudu
Müslüman Kardeşim; Alışveriş Yaparken Şunlara Dikkat Et!
1- Satın alacağınız ürünün içindeki maddeleri belirten etiketinin bulunduğundan emin olun. Etiketi olmayan ürünü satın almayınız. 2- Daima etikette yazan maddeleri tek tek kontrol edin. Sakıncalı madde bulunan gıda maddesini satın almayınız. 3- Helal kesim et ürünü sattığından kesin olarak emin olmadığınız market veya kasaptan et almayınız. 4- Mc Donalds, Burger King, Pizza Hut gibi fast-food lokantalarda çok dikkatli olun. 5- En son açıklanmış helal-haram katkı maddeler listesini sitemizden temin ediniz. 6- Özellikle şu ürünleri satın alırken dikkatli olun: Et ürünleri, peynirler, cipsler, kekler, pastalar, yemekler, margarinler, yoğurtlar, yağda kızartmalar, hazır çorbalar, krem şanti, soslar, çikolatalar, şekerlemeler, dondurmalar. 7- Bilmediklerinizi sağlam bilgi kaynaklarına ulaşarak öğrenmeye çalışınız. 8- Takva üzere yaşamak istiyorsanız, emin olmadığınız gıda maddelerini satın almayınız.
Reklam
Pascal
"Akıl tabiatı bir yere kadar bilse bile, yine de şüphe ile kesin bilgi arasında bocalar durur... Akıl, yalnız kendi araçlarıyla tam doğruya varamaz. Çünkü doğruluk yalnız gerçekte doğrudan doğruya bulduğumuz şeylerle metafiziğin kanıtlamış olduklarından ibaret değildir..."
Sayfa 123Kitabı okudu
Allah, zaman ve mekân dışıdır. Onun için tecrübe içi ve tecrübe dışı yoktur. Var olan her şey onun bilgisi dahilindedir. Allah'ın bilgisi sonradan olma ve değişen bir bilgi de değildir. Böyle mutlak bilginin sağladığı her hükum, varlığın bütün hakikati ile ilgili bir hüküm olacağı için, en kesin ve en doğru bir hüküm olacaktır.
Sayfa 122Kitabı okudu
... Daha fazla bilgi edinmeye hazır olduğunuzda, size o bilgiyi verecek bir öğretmen hayatınıza girecektir. Bu öğretmen bir kitap, bir insan ya da bir televizyon programı olarak karşınıza çıkabilir. Sorunuzu açık ve kesin bir biçimde ifade etmeye hazır olduğunuzda, cevabı öğrenmeye de hazır hale gelirsiniz.
Esas itibariyle, birer fikrî faaliyet olan bilgi ve imanın temelini "inanç" meydana getirmektedir. Burada sözu edilen inanç ise ulaşılan belli bir düşünme derecesinin, bir zihin işlemi neticesinde bir hükmün bulunduğu, süje ile obje arasında, süje açısından kesin bir ilişkinin kurulduğu bilme ve kavrama ile ilgili bir zihnî durumu ifade eden inançtır. İnanan ile inanılan arasında bir ilişki olarak kurulan iman ise zihnin ilgi, şüphe, zan, inang, bilgi ve iman gibi zihnî aşamalarını geçerek ulaştığı nihaî bir noktadır. Ciddî bir zihnî faaliyet sonunda ulaşıldığı için iman, makullük ve sübjektif kesinliğin de son noktası durumundadır. Bu nedenle, imanı bir bilgiye ait kav- ram olarak anlamak mümkündür; çünkü burada kalbin tasdikinden maksadın zihnî hüküm, zihnî bir süreç olduğu anlaşılmaktadır.
Sayfa 120Kitabı okudu
Reklam
Kur'ân ve hadislerde sözü edilen iman ise kesin bilgiye dayanmaktadır. Buradakı bilgi türünü tek bir bilgi olarak belirlemek pek mümkün değildir; çünkü bu bilgiler arasında vahiy bilgisi yer aldığı gibi, istidlâlî (çıkarımsal) bilgiler, duyu ve sezgiye bağlı bilgiler de önemli derecede bir rol oynayabilmektedir. İslâm Dininin iman konusundaki bu israrlı tutumu, -aslında bu bütün ilahî dinler için geçerlidir- ise körü körüne kabul veya inkârın makbul olmadığını göstermek içindir.
Sayfa 120Kitabı okudu
Allah'ın zâtını bilemiyoruz diye, Allah hakkında hiçbir bilgimiz yoktur da diyemeyiz; çünkü insanın bilgisine konu olduğunu, bilgi oluşumunda süjeye obje (konu) olduğunu iddia ettiğimiz, başta kendi nefsimiz olmak üzere, birçok nesnenin bilgisi de o nesnenin zatı, mahiyeti ile ilgili değildir. Biz nesneleri mahiyetleriyle birlikte değil, daha ziyade duyu ve tecrübemize konu olan yanlarıyla bilir ve tanırız. Bu nedenle Allah'ın zâtını bilmek ayrı şey, O'nun var ve bir olduğunu, birçok iş ve eylemlerde bulunduğunu bilmek ayrı şeydır. Her şeyden önce, Allah'a gerçek bir iman ve bağlılık için O'nun hakkında kesin ve doğru bilgilere gerek vardır. Bu bilgileri en üst seviyede sağlayan ise vahiydir.
Sayfa 118Kitabı okudu
Coğrafya kitapları, kitaplar arasında en kesin bilgi veren kitaplardır.
Sayfa 72 - ParıltıKitabı okudu
Nur risaleleri'nin kaynağı
Nurşin'de bir müddet kaldıktan sonra Hizan'a döndü. Sonra medrese hayatını terkederek pederinin yanına geldi ve bahara kadar evde kaldı. O sırada şöyle bir rüya görür: Kıyamet kopmuş, kâinat yeniden dirilmiş. Molla Said, Peygamber Aleyhissalâtü Vesselâmı nasıl ziyaret edebileceğini düşünür. Nihayet sırat köprü sünün başına gidip durmak
Sayfa 31 - Süleymaniye vakfıKitabı okuyor
Reklam
Anladığım kadarıyla biz gençleri eğitmek ve kalıba sokmak istiyorlar, bilimlerle kafamızı doldurmak değil. Bizi eğitiyorlar, kendi ruhlarımızı ve kendi bedenlerimizi tamamen tanımaya zorluyorlar. Zorlama ve yoksunluğun bile kendi başlarına eğitici olduğunu anlamamızı sağlıyorlar; çok basit ve bir o kadar da aptal alıştırmaların, bir sürü terim ve anlam öğrenmekten çok daha fazla erdem ve gerçek bilgi içerdiğini açıkça anlamamızı sağlıyorlar. Birbiri ardına birçok şey öğreniyoruz ve bir şey öğrendiğimizde o öğrendiğimiz şey de bize sahip oluyor. Biz ona sahip olmuyoruz, tam aksine kendi varlığımıza katmış gibi göründüğümüz şey bize hükmediyor. Kesin ve güvenilir bir azlığa alışmanın gayet iyi bir etki bırakacağı kafamıza iyice yerleştiriliyor, bu tam olarak sert görünenlerin koyduğu kurallara ve emirlere uymak, onlara sıkı sıkıya bağlanmak demek. Bizi aptallaştırmak istiyorlar, ya da en azından küçültmek.
.... Neden “Sosyalizm” ? Albert Einstein, Mayıs 1949: Ekonomik ve sosyal konularda uzman olmayan birisinin sosyalizm üzerine görüşlerini açıklaması önerilebilir mi? Bunun birkaç nedenle olabileceğine inanıyorum. Öncelikle soruyu bilimsel bilgi açısında ele alalım. Astronomi ile iktisat arasında önemli yöntemsel farklılıklar yokmuş gibi
Lacan "Bilim ve Hakikat" adlı 1965'te yazdığı ünlü makalesinde, psikanalizin kendisini, gündelik olarak işleyen "deneysel gerçek" ile sınırlandırmaması gerektiğini iddia eder. Bu "deneysel gerçek" bilinçdışının varlığının basit kabulü ile kanıtlanan öznenin "yarılması"dır. Daha ziyade, psikanaliz kendisini bölünmüş öznenin bilimi olarak görmelidir. Kesin bir ifadeyle, bilgi ve hakikat arasında bölünmüş öznenin maddeci bilimi olmalıdır.
Sayfa 551 - Lacancı Hakikatin Marksist Maddecilik Olarak Ele Alınış Biçimini Önceleyen Düşünceler, Lorenzo Chiesa / Lacan ve Toplum/PolitikaKitabı okuyor
içindekiler ve sunuş
Postmodern
Postmodern
içindekiler ve sunuş ...... Postmodernlik "üstanlatılar" döneminin sonuna gelindiğini; insan, doğa ve Tanrı'ya dair evrensel bir tarih kurgusunun tehlikeli bir yanılsamadan ibaret olduğunu ve modernliğin adeta bir karabasan hâline gelerek kültür, sanat ve düşüncenin üzerine çöktüğünü
Asırlar önce ölmüş kimselerin hayatına ilişkin ayrıntılı ve kesin bir bilgi edinmek, bazen en yakın dostlarımızın hayatına ilişkin bilgi edinmekten daha kolaydır ve tıpkı eskiden, imkansızlığı ortadan kaldıran çare bilinmezken, iki ayrı şehirde bulunan iki insanın konuşmasının imkansız olduğunu zannettiğimiz gibi, bize imkansız görünür.
Resim