yazar Finlandiya'nın ayağa kalkış sürecini anlatıyor. süreç Finlandiya olsa bile geçmişimizin ve bugünümüzün izleri var. birçok cümleye "işte bu!" dedim. bu kitabı defalarca okumalıyız. okumaktan pişmanlık duymaz aksine bazı noktalarda ne kadar da tembel ve sağır olduğumuzu fark edersiniz.
"eğer gençliğin ruhunu tarım yapılmayan bir tarla gibi kendi haline bırakırsanız, orada ısırgan otları, dikenler yetişir."