O dönemde yaşayan insanlar dünyanın acımasız koşullarının ancak bu kişilikte, dengesiz tanrılar tarafından oluşturulabileceğini düşünmüş olmalılar. İnsanlar doğa olaylarını doğrudan kendi ruh halleriyle ilişkilendirdiklerinden olsa gerek, tanrıların ruh hallerini de gök hareketlerinden yola çıkarak yorumlamışlardır.
... zira onlar için ölüm, üzüntü, yas ya da kaybın verdiği acıyla yüz yüze gelmek yerine, coşkuyla beklenesi bir aşamadır. Onlar için güneşin doğuşu, batışı ve tekrar doğuşu gibidir.
Sayfa 43 - Mısır'da Ölüm ve Mumyalama·Kitabı okudu