1184 senesinde istrazburg’da dinsizlerle papazlar arasında serbest münakaşa yapıldı. “dinsizler” her sözlerini incile dayanarak söyledikleri için papazlar fena hâlde sıkıştılar ve “ancak roma kilisesinin sözleri doğrudur.” diye karar vererek incile dayanan dinsizleri yaktırdılar. yananlar seksen kişiydi. serbest münakaşanın sonu.
böyle şeyler düşünmenin iyi olmadığının, özgür fikirlilik olduğunun farkındayım, ama dürüst konuşacaksak, doğruyu söyleyeceksek neden kahpe felek birine ana rahminden itibaren talih bahşeder de bir diğeri gözlerini dünyaya yetiştirme yurdunda açar?