Einstein kendi için şöyle anlatiyordu : " ben tek koşmak için yaratılmış bir atım. İşbirliğine ve ekip çalışmasına giremem . Hiçbir kişiye , ülkeye , arkadaşa ve hatta aileme bile bağlı kalamadim . Kendime dönme , içime kapanma eğilimi giderek güçlendi .bu tür soyutlama kişiye acı çektirir . Ama başkalarını anlayış ve sempatisinden uzak kaldığıma pişman değilim . Kuşkusuz kaybım olmuştur . Buna karşılık , başkalarının on yargilarindan ve değerlendirmelerinden bağımsız kalabilme gibi bir kazancım var.
Üretim kâr için vardır; kullanım için değil. Çalışabilen ve bunu isteyen herkes iş bulacaktır diye bir koşul yoktur; " işsizler ordusu" her zaman var olmuştur.
- Albert Einstein