Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Behcetü'n Nüfûs

İbn-i Ebi Cemre

Behcetü'n Nüfûs Hakkında

Behcetü'n Nüfûs konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
10/10
3 Kişi
2
Okunma
4
Beğeni
281
Görüntülenme

Hakkında

Bu Şerh Evinde Bulunan Kişi İbni Ebi Cemre Hazretleri'nin Şefâatine Nâil Olacak Rasülüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) mânâ âleminde İbni Ebi Cemre (Rahimehullâh) şöyle buyurmuştur: Her kim bu şerhi tasdik eder (yazdıklarına inanır) ve içinde bulunanlarla amel ederse, (âhirette) ona verilecek mükâfatları (dünyâda iken) kimse bilemez. Her kim bu şerhi tasdik eder veyâ yanında (evinde-ocağında) bulundurur ise kıyâmet günü onun Allâh-u Teâlâ'ya (ve O'nun rızâsına ulaşma) vesilesi sen olacaksın, (Mevlâ Te'âlâ'nın izniyle) ona şefâat edecek ve onu cennete girdireceksin. Onlardan her kimi tanımıyorsan veyâ senden sonra kıyâmet gününe kadar kim gelecekse, kıyâmet günü Allâh-u Teâlâ aranızda tanışma sağlayacak ve onların Allâh-u Teâlâ'ya vesileleri sen olacaksın.” (İbnü Ebi Cemre el-Ezdi el-Mürsi el-Endelüsi, el-Merâi'i-hisân, Rüyâ no:6, sh:928, -Behcetü'n-nüfüs'un sonunda-) İmâm-ı ŞAf'i“ (Rahimehullâh)ın talebesi ve yakını İmâm-ı Müzeni (Rahimehullâh) şöyle demiştir: “Bir kitap yetmiş kere gözden geçirilse de mutlaka onda bir hatâ bulunur. Çünkü Allâh-u Teâlâ Kendi Kitabı dışında hiçbir kitabın hatâsız olmamasına karar vermiştir.” (e-Hatib, Mizahu evhâmi'l-cem'ı ve't-tefrik, 1/14) “Bir kusur görürsen (aleyhime konuşacağına) o boşluğu kapat (yanlışı düzelt), Kendisinde ayıp bulunmayan Zat dâmâ yöce ve üstün olmuştur.” (e-Haskefi, ed-Dürru/-mubtâr, 6/ 812)
Tahmini Okuma Süresi: 27 sa. 56 dk.Sayfa Sayısı: 986Basım Tarihi: 2017Yayınevi: Tuana Basın Yayın
ISBN: 9786059531115Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Ciltli
Türler:
Reklam

Yazar Hakkında

İbn-i Ebi Cemre
İbn-i Ebi CemreYazar · 2 kitap
Eserleri. 1. Cemʿu’n-nihâye* fî bedʾi’l-ḫayri ve’l-ġāye (Muḫtaṣaru İbn Ebî Cemre). Müellif, Ṣaḥîḥ-i Buḫârî’den kolayca ezberlenebilecek 300 hadisin senedlerini hazfetmek suretiyle meydana getirdiği bu eserini Behcetü’n-nüfûs ve teḥallîhâ bi-maʿrifeti mâ lehâ ve mâ ʿaleyhâ adıyla şerhetmiş olup eser ve şerhi İskenderiye (1864), Kahire (1286, taşbaskı 1302, 1321, 1327, 1349) ve Bulak’ta (1314) basılmış; daha sonra İsmâil es-Sâvî, Abdülkādir et-Tûnisî ve Abdüssamed el-Hüseynî tarafından dört cilt halinde yine Kahire’de (1348, 1355) yayımlanmıştır. Üchûrî ve diğer bazı âlimler eser üzerine şerh yazmışlardır. 2. el-Merâʾi’l-ḥisân. İbn Ebû Cemre, Behcetü’n-nüfûs’u yazdığı dönemde rüyasında sık sık Resûl-i Ekrem’i gördüğünü ve eser üzerinde görüştüğünü, rüyalarından yetmişini bu eserinde bir araya getirdiğini söylemektedir. Eser, Behcetü’n-nüfûs’un çeşitli baskılarının sonunda yayımlanmıştır (Kahire 1355, Beyrut 1972, 1979). 3. Şerḥu ḥadîs̱i ʿUbâde b. eṣ-Ṣâmit. Biatla ilgili bir risâle olup Cemʿu’n-nihâye’de bulunan bir hadisin (Buhârî, “Îmân”, 10) müstakil şerhinden ibarettir. İbn Ebû Cemre Cemʿu’n-nihâye’de bulunan ifk ve isrâ hadislerini de şerhetmiş, İbnü’l-Kıftî’nin Târîḫu’l-ḥükemâʾını Kitâb fî ṭabaḳāti’l-ḥükemâʾ adıyla ihtisar etmiştir. Onun ayrıca bir tefsir yazdığı kaydedilmektedir (Keşfü’ẓ-ẓunûn, I, 436; II, 1097).