Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Bir Kurucu İlke Tevhid

Nuri Yılmaz

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Ne var ki Kur’an ışık tutarak gerçeği göstermese ve ezberleri bozup paradigmaları yıkarak onun bir kölelik olduğunu ilan etmese, içinde bulunduğu durumu kimse fark etmez. İnsanlar, gönüllü olarak köleliğe devam ederler. Serbest kalan şehvet duygusu, cinselliği; güç hırsı, makam ve mevkiyi; mal hırsı ise zenginliği bir varoluş gayesi olarak sahibinin bilincine yerleştirir. Adanmış hale getirerek insanı sürekli isteyen bir kısır döngü içine sıkıştırır.
Sayfa 58 - Mana YayınlarıKitabı okudu
Kur’an tutkuların aklı bürümesiyle oluşan karanlığı nuruyla dağıtmaya, asâyı yere atarak köleliğin özgürlük gibi görüldüğü illüzyonu bozmaya, tutku bataklığında yolunu şaşırmış olanlara yol göstermeye ve rehberlik yapmaya çalışır.
Sayfa 61 - Mana YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Bu yüzden “iyi”nin kendisiyle temellendirildiği ilke olan tevhid, yerin ve göğün hükümranlığını yalnızca Allah’a verir ve hükümranlık kurmaya çalışan zalimlerle mücadeleyi bir sorumluluk olarak ortaya koyar.
Dünya hayatını “imtihan” kavramıyla anlamlandıran İslam öğretisi, “paylaşmak” yoluyla dönüşümü/kurtuluşu bireyden başlatır.
“İlah edinilenler” (bazı istisnai örnekler dışında ) İçine kötülük kaçmış bir zalim formunda karşımıza çıkmaz. Bu ilişki tarzının kökü çok daha derinlerde, bizzat insanın arzu ve eğilimlerindedir.
Sayfa 58 - Mana YayınlarıKitabı okudu
Putlar Tanrı’nın alternatifi değil, işlerini ve sorumluluklarını paylaşan yardımcılarıdır. Ne var ki kendi başlarına hiçbir güçleri yoktur; taştan tuğladan semboller oldukları için ne konuşabilirler ne de kendilerini korumaya güç yetirebilirler. Böylece adlarına konuşma yetkisini ele geçirmiş liderlerin, kahinlerin veya din adamlarının elinde menfaat düzenine meşruiyet sağlayan işlevsel birer araca dönüşürler.
Sayfa 51 - Mana YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Zulüm, zarar verici en acımasız davranış anlamına gelir ve iki boyutu vardır; birincisi zaafların esiri haline gelerek insanın kendi kendine zulmetmesi, ikincisi ise elde edilen güç, makam ve zenginlikle kendi dışındakilere zarar vermesi.
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.