Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Bir Müslüman Kadın Sorunu ve Feminizm’e Nasıl Bakmalı?

Ayşe Güç

Bir Müslüman Kadın Sorunu ve Feminizm’e Nasıl Bakmalı? Sözleri ve Alıntıları

Bir Müslüman Kadın Sorunu ve Feminizm’e Nasıl Bakmalı? sözleri ve alıntılarını, Bir Müslüman Kadın Sorunu ve Feminizm’e Nasıl Bakmalı? kitap alıntılarını, Bir Müslüman Kadın Sorunu ve Feminizm’e Nasıl Bakmalı? en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Batı medeniyeti içerisindeki kadınların tecrübesi tüm kadınların tecrübelerinin bir yansıması gibi kabul edilmiştir. Dolayısı ile tıpkı beyaz adamın kurtarıcı misyonuna benzer şekilde beyaz kadının da diğer kadınlara yol göstericilik ve onları ezildikleri yapılardan kurtarma misyonu olduğu fikri hakim olagelmiştir.
Bir Müslümanın ontolojik duruşu meselelere yaklaşımında belirgin hale gelmektedir. Zira yatay düzlemdeki ilişkilerini ve meselelere bakışını şekillendiren temel ilke dikey düzlemde Yaratıcı ile kurduğu ilişkidir.
Reklam
Batılı feministler kendilerini araştırmalarının gerçek nesnesi olarak tanımlarken Üçüncü Dünyalı kadını araştırma nesnesine dönüştürmektedir. Feminist teoride doğulu, bilhassa Müslüman kadınlar, batılı feministlerin yol göstermesine ihtiyaç duyan güçsüz bireyler olarak resmedilmektedir.
Dünya Savaşları devam ederken etkisini yitiren feminist düşüncenin 1960lı yıllarda yeniden canlanışında devletin kadına araçsal bakış açısı etkili olmuştur. Bu süreçte kadınlar devletin işgücüne ihtiyaç duyduğunda kendilerinden yararlandığını, diğer zamanlarda ise evlerinde oturmalarını istediğini farketmiştir.
Haddizatında doğulu ya da Müslüman kadının kendilik meselesinin gündeme gelmesi, Batı'nın kendini anlama çabasında hep bir ötekine ihtiyaç duymasının tezahürlerinden biridir.
Sayfa 81
Kadın ve erkeğe karşılıklı hiyerarşik yapılanmalarda eyleyen aktörler yerine birbirini açıklayan, tamamlayan, birbirini ifşa eden taraflar olarak bakmamız önemlidir. Bununla birlikte kadınların kültürel ve toplumsal pek çok alanda mağduriyetler yaşadığı gerçeğini göz ardı edemeyiz. Dolayısıyla feminist eleştirinin kadın ile ilgili konuların ele alınmasına ve ataerkil yapıların çözümlenmesine yaptığı katkıları yok sayamayız. Feminizmin ürettiği argümanlar ve kavramları dikkatle incelenmeli, işaret ettiği toplumsal sorunlar üzerinde düşünülmeliyiz. Şayet bir toplumsal yapı ya da meselede kadınlar açısından bir sorun var ise orada erkekler açısından da sorun vardır.
Sayfa 113
Reklam
Beyaz kadın - adam!
Batı medeniyeti içerisinde kadınların tecrübesi tüm kadınların tecrübelerinin bir yansıması gibi kabul edilmiştir Dolayısıyla tıpkı beyaz adamın kurtarıcı misyonuna benzer şekline beyaz kadının da diğer kadınlara yol göstericilik ve onları ezildikleri yapılardan kurtarma misyonu olduğu fikri hakim ola gelmiştir.
Müslüman kadının haklarını "ötekine" anlatmaya ve savunmaya devam etmek yerine reel hayatta kadına karşı önyargılı tutumları, bireysel hakların uygulamasını engelleyen durumları ve bu hakların neden genişletilemediğini tartışmaya açmak daha yapıcı olacaktır.
İslamcı kadın yazarlar bilhassa Kur'an'daki toplumsal cinsiyet eşitliğine vurgu yapmaktadır. Onlara göre Kur'an'ın toplumsal cinsiyet eşitlikçi yaklaşımı yaygın ataerkil kültürlerin etkisini yansıtan tefsir külliyatlarında görünürlüğünü yitirmiştir. Toplumsal cinsiyet ile ilgili tartışmalarda bilhassa kavvâm ifadesi incelenmekte, bu kavram koruyup gözeten kişi olarak anlaşılmaktadır. Bu ifadenin ataerkil bakışı yansıtır şekilde erkeklerin kadınlardan üstün olduğu şeklinde yorumlanmasına itiraz edilmektedir.
Sayfa 102
64 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.