Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Biruni'ye Göre Dinler ve İslam Dini

Günay Tümer

Biruni'ye Göre Dinler ve İslam Dini Hakkında

Biruni'ye Göre Dinler ve İslam Dini konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
10/10
1 Kişi
4
Okunma
2
Beğeni
448
Görüntülenme

Hakkında

Burada onun nasıl hem ilmin istediği araştırmaları yapabildiği hem de dininin istediği islami formasyonu koruyabildiği belirtilmeye çalışıldı. Kitapta diğer dinlerle ilgili anlatımı takip ederken okuyucuların dikkatli davranması tavsiye edilir; yanlış anlaşılmamamsı için bir dinden bahsederken her ne kadar anlatılan hususun o dine ait olduğu belirtilmişse de daima o dini her cümlede tasrih etmek mümkün olmadığı hatırlatılır. Ne kadar dikkat edilmişse de hatalar olabilir. Bu arada Birüni'nin bir fen adamı ve edip olarak Kur'an Ayetlerine bakış ve yorum açısı dini kromoloji Kıble tayini ve namaz - oruç vakitleriyle ilgili hesaplamalardaki otoritesi gibi hususular bu alanlarda çalışmakta olanlara hatırlatılabilir.
Tahmini Okuma Süresi: 7 sa. 53 dk.Sayfa Sayısı: 278Basım Tarihi: 1986Yayınevi: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları
Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 50.0
Erkek% 50.0
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Günay Tümer
Günay TümerYazar · 4 kitap
23 Haziran 1938’de Ankara’da dünyaya gelen aslen Kastamonulu olan Tümer, ilk ve orta öğrenimini Kastamonu’da tamamladı. Babası ağır ceza hâkimi Ahmet Cemal, annesi Hikmet Hanım’dır. 1957–1958 ders yılında öğrenci olarak kaydolduğu Ankara İlahiyat Fakültesinden 1960–1961 ders yılında mezun oldu. Mezuniyet tezi Kur’an ilimlerine dairdi ve “Kuran-ı Kerim’de Nüzul Sebeplerinin Mahiyet, Hususiyet ve Kaideleri” adını taşıyordu (Ankara 1961). Çeşitli okullarda öğretmenlik-idarecilik yaptıktan sonra askerlik görevini Hakkari’de Alay İkmal Subayı Asteğmen ve Alay Emir Subayı Teğmen olarak tamamladı (1964). 1969 yılında Ankara İlahiyat Fakültesi’ne Prof.Dr. Hikmet Tanyu'nun öğrencisi olarak Dinler Tarihi asistanı olarak girdi. 1974 yılında, “Biruni’nin İslamiyet ve Diğer Dinler Hakkında Düşünceleri” konulu tezi ile doktor unvanını aldı. Doktora tezi, “Biruni’ye Göre Dinler ve İslam Dini” adıyla yayınlandı (Ankara 1975). 1979 yılında “Hıristiyan ve İslâm Dinlerinde Meryem” konulu teziyle doçent oldu. Bu tezin hazırlık çalışmaları için bir süre İngiltere’de bulundu. Tez, “Hıristiyanlıkta ve İslâm’da Hz. Meryem” adıyla vefatından sonra yayınlandı (Ankara 1996). 1986 yılında profesör olarak Uludağ Üniversitesi (Bursa) İlahiyat Fakültesi Dinler Tarihi Anabilim Dalı Başkanlığına naklen atandı. Yehova Şahitleri’ni konu alan profesörlük takdim tezi, daha sonra genişletilerek “Yeni Dokümanlar Işığında Yehova Şahitleri” adıyla yayınlandı (Ankara 1987). Türkiye'de Dinler Tarihi alanında doktora yapan ikinci ilim adamıdır.  Prof. Dr. Günay Tümer 22 Ağustos 1995 tarihinde Kastamonu-Araç yolunda geçirdiği trafik kazası sonucu öldü ve Bursa’da Emirsultan Mezarlığı’na defnedildi. Eserleri. 1. Bîrûnî’ye Göre Dinler ve İslâm Dîni (Ankara 1975, 1986, 1992). Doktora tezi olup ikinci bölümünün geniş bir özeti makale halinde ayrıca yayımlanmıştır (Beyrunî’ye Armağan, Ankara 1974, s. 209-231). Üç bölümden oluşan kitapta Bîrûnî’nin hayatı ve eserleri, ilmî ve dinî kişiliği, tarih anlayışı ve metodu ele alınmış, belli fenomenler ekseninde dinlerle ilgili karşılaştırmalarına yer verilmiş, Hinduizm başta olmak üzere çeşitli dinlere dair bilgiler bir araya getirilmiştir. 2. Lise ve Dengi Okullar İçin Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi: 1. Sınıf (Rami Ayas ile birlikte, Ankara 1982). 3. İmam-Hatip Liseleri İçin Dinler Tarihi: 12. Sınıf (Abdurrahman Küçük ile birlikte, Ankara 1985, 1990). 4. Yeni Dokümanlar Işığında Yehova Şahitleri (Ankara 1987). Hikmet Tanyu’nun kitabından (Yehova Şahitleri, Ankara 1973) sonra, bu konuda benzer neticeye varılmış ikinci akademik çalışmadır. Tanyu’nun kullandığı Almanca kaynaklara karşılık Günay Tümer, İngilizce kaynaklara dayalı daha sistematik bir çalışma ortaya koymuştur. Yayımlanmış iki makale ile (“Yehova Şahitlerinin Mahiyeti ve Ülkemizde Mer’î Hukuk Karşısındaki Durumu”, AÜİFD, XXVI [1983], s. 491-548; “Yehova Şahitleri Hareketi ve Bir Din Olup Olmadığı”, AÜİFD, XXVII [1985], s. 221-263) yeni bir çalışmanın birlikte düzenlenmesinden oluşan, “hasmâne bir gayeye değil ilmî araştırma sâikine” dayandığı belirtilen bu kitapta Yehova Şahitleri’nin mahiyeti, bu hareketin bir din olup olmadığı ve devletin temel nizamları karşısındaki durumu genişçe ele alınmıştır. 5. Dinler Tarihi (Abdurrahman Küçük ile birlikte, Ankara 1988, 1993, 1997, 2002). Yazıldığı dönem açısından en kapsamlı dinler tarihi kitabıdır ve ilkel kabile dinleri, millî dinler, evrensel (ilâhî) dinler şeklinde bir sınıflandırma ile yaşayan dinleri konu almaktadır. Kitapta genel olarak nitelendirici (descriptif) yöntem uygulanmakla birlikte değerlendirme ve karşılaştırmalara da yer verilmiştir. 6. Hıristiyanlıkta ve İslâm’da Hz. Meryem (Ankara 1996). Belli bir dinî fenomenin iki din açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi bakımından çığır açıcı bir örnek sayılabilir. Kitabın metodoloji ve kaynak bilgisini de içeren giriş bölümünde dinler tarihi çerçevesinde Îsâ ve Meryem ile Meryem kültünün tarihçesi verilmiştir. Her iki dinin Meryem’e bakışı ayrı bölümlerde ele alındıktan sonra benzer ve farklı noktalar son bölümde ortaya konulmuştur.