Bize İki Çay Söyle ...

Elif Key
Yazar:
Elif Key
Tahmini Okuma Süresi:
4 sa. 30 dk.
Sayfa Sayısı:
159
Basım Tarihi:
Şubat 2015
İlk Yayın Tarihi:
2015
Yayınevi:
İletişim Yayıncılık
ISBN:
9789750517136
Ülke:
Türkiye
Dil:
Türkçe
Format:
Karton kapak
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

9/10
·159 syf.··
Beğendi
·
2015 21. kitabı
Hani bazı kitapları bir solukta okursunuz ya, işte ben elif key'in kitabını da o şekilde bitirdim. Biraz siyasi iğnelemeleri biraz hayattan gayeler çok başarılı ve çok güzel bir şekilde dökmüş düşüncelerini sayfalara. Tavsiye ederim...
Bize İki Çay Söyle ...Elif Key · İletişim Yayıncılık · 2015308 okunma
7/10
·159 syf.··
2021 15. kitabı
“Hiç tanımadığınız biriyle bir yerde oturup bir şeylerden sohbet etme hissi bu kitap. Siz susuyorsunuz Elif Key anlatmaya başlıyor; bugünden, dünden, eskiden olup artık olmayanlardan, çocukluktan, büyümekten, aşktan, arkadaşlıktan, toplumdan, aileden.. belli bir konusu yok kitabın. Bence bize iki çay söyle gibi bir kapak yazısı seçmesi de bundan. Bize iki çay söyle dediğiniz bir arkadaş gibi görünüz kitabı ve öyle değerlendiriniz.Ben eseri sıcakkanlı buldum”
Bize İki Çay Söyle ...Elif Key · İletişim Yayıncılık · 2015308 okunma
Puan vermedi·159 syf.··
2021 6. kitabı
·
12 saatte okudu
·
Okunma: 17 Ocak 2021 22:15
"En çok kim seviyor seni?... En son ne zaman kendi hatrını sordun?... Kaç defa düştün, kaç defa ayağa kalktın?... En son kime, “Senin kredin sonsuz bende” dedin de sonra dostluğunu takside bağladın? Vazgeçtiklerinle vazgeçemediklerinin boyları kaç metre olmuş biliyor musun? Şimdi sana kaybolan yıllarını verseler geri alır mısın?... Hayat bu. Sonra bir bakmışsın aklını, kalbini merdaneye kaptırmışsın..." Kimi yerde duygusal ve içe dönük kimi yerde gerçekçi, sert ve dışa dönük yazılar... hayata dair okunası yaşanmışlıklar, yaşanılabilir ihtimaller, aile ve çevremizi oluşturan kişilerle olası anılar üzerine keyifle ve kesintisiz  okuyabileceğiniz bir kitap. Kitap ismi de tam yerinde... Böyle bir arkadaşın gibi konuşur ve anlatır sana Elif key. Hayatini,çocukluğunu, ve şimdiyi...Yaşanmış olayları da arada irdeleyerek hem gülümsetti hem de üzdü yazar. Kitapta, gündelik hayatın akışında unuttuğunuz veya herhangi bir sebepten ötürü es geçtiğiniz çok fazla şey bulacağıniza da eminim. İyi okumalar diliyorum
Bize İki Çay Söyle ...Elif Key · İletişim Yayıncılık · 2015308 okunma
Puan vermedi·159 syf.··
Beğendi
·
2021 310. kitabı
Geçen hafta kitaplık düzenlemesine giriştim.Böylece  kıyıda köşede kalmış kitaplarım ortaya çıktı. Elif Key'in gazete yazılarından oluşmuş, Bize İki Çay Söyle kitabını da bu düzenleme sırasında ayırdım, okumak üzere. Elime bir aldım, bırakamadım. İlk yazı olan "Buna tıpta büyümek mi deniyor?"  aldı götürdü beni çocukluğuma.Hem güldüm, hem ağladım. Ama daha çok ağladım. "Çok ağladım.Dünyanın bütün anneanneleri  gitmiş, bütün çocukların ev karıştırma izinleri kalkmış, parklardaki bütün salıncakları bana verseler olmayacakmış gibi ağladım. Kimse annemden çok ağlamadı.Annemin annesi gitti, her gün konuştuğu insan yok oldu, annemin kronometresi sıfırlandı, bilgi bankası silindi, hayatından " Anneme sorarım" cümlesi gitti."syf 14 Benim de kronometrem sıfırlandığı, bilgi bankam silindiği, anneme sorarım cümlesi kaybolduğu için çok ağladım. Kadrini kıymetini yeterince bilemediğimi düşündüm, o çocukluk günlerinin.İnsan yaşarken anlamıyor ki yaşadıklarının güzelliğini. Elif Key, ülke gündemine oturmuş, içimizi yakan toplumsal acılara da odaklanıyor yazılarında.Zevkle okudum.
Bize İki Çay Söyle ...Elif Key · İletişim Yayıncılık · 2015308 okunma
8/10
·159 syf.··
Beğendi
·
2015 211. kitabı
Kitap boyunca gorsel fonda; vizonteledeki, cesme basindaki raki sahnesi...Oylesine sari sicak,serin,sakin. Yarin bayrammis da ustelik bayramligin da varmis gibi mutluluk verici,bi yandan da rugan bayram ayakkabilarinin arkasi ayagini acitmis hirpalamis canina okumusta yine de ses edememissin gibi huzunlu... Okunur yani yutulur hatta.
Bize İki Çay Söyle ...Elif Key · İletişim Yayıncılık · 2015308 okunma
7/10
·159 syf.··
Beğendi
·
2023 18. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 26 Mayıs 2023 02:28
Kitabı genel olarak beğendim. Bu yazar ile tanışma kitabım oldu diyebilirim. Aylin Balboa'nın tarzına benzettiğim için de beğenmiş olabilirim, bilemiyorum. Kitabın dili sadeydi. Yer yer komik bir anlatıma sahipti. Ülkemiz hakkında ise vurucu kısımlar vardı. Bu anlamda okuru duygusal anlamda etkileyebileceğini düşünüyorum. Kitabı okumanızı tavsiye ederim.
Bize İki Çay Söyle ...Elif Key · İletişim Yayıncılık · 2015308 okunma
Puan vermedi
Sosyal medyadaki övgülerle merak ederek aldım, dili güzel kolay okunur, akıcı bir kitap... çocukluğa o anneannelerimiz dedelerimizle yaşadığımız, hayattaki tek kaygımızın sokakta biraz daha fazla kalabilmek olduğu, sevdiklerimizin henüz eksilmediği anılarımızı canlandıran toz pembe cümlelerini çok sevdim... yakın tarihimize yaptığı siyasi eleştiri ve göndermeleri de ilk başta çok güzel buldum, ancak bir yerden sonra hep dönüp dolaşıp başa gelmesi ve iki lafın birinde aynı konuya dönmesi beni irite etti... Gezi bu ülkenin bence takdir edilesi ve unutulmaz direnişlerinden biridir, kitapta da Geziyle ilgili çok fazla gönderme var zaten, (o muhalif tavrıyla o dönemde HaberTürk’te nasıl çalıştığını da anlamış değilim o da ayrı konu) şimdilerde yurtdışında yaşadığını biliyorum ancak ne süredir bilgim yok... Ancak birinin Sunay Akın’a çemkirmesi için bi kırk fırın ekmek yemesi gerek diye düşünüyorum ve kendisini de bu minvalde onunla aynı kefeye koyamayacağımı da belirtmek istiyorum... keşke sadece siyaset değil daha çok anılarımıza, çocukluğumuza dair yazsaymış, en güzel anılarımızı dönüp dolaştırıp Gezi’ye, hükümet eleştirisine bağlamasaymış... eleştirmesine lafım yok bu arada sadece temcit pilavı gibi olması bi yerden sonra kitaptan soğuttu, sevmedim sevemedim 50-55 sayfadan sonrasını... okunur mu evet, şiddetle tavsiye eder miyim hayır... gidip dünyanın bir ucunda yayıldığın yerden memleket eleştirisi yapmak bana abes geliyor, madem çok biliyorsun gel otur burada düzeltmek için bir şeyler yap, uzaktan türkü çığırmak çok kolay...
Bize İki Çay Söyle ...Elif Key · İletişim Yayıncılık · 2015308 okunma
9/10
·159 syf.··
Beğendi
·
2021 49. kitabı
·
27 saatte okudu
·
Okunma: 10 Ekim 2021 00:09
Her zaman söylerim anlatım gücü zekayla birleştiğinde muazzam bir şey çıkıyor ortaya. Sarkastik, düşündürücü, komik ama anlamlı. Aylin Balboa’ya evet çok benzeyen bir tarz. Daha siyasi daha gündem. Kendisine geç kaldığım için üzgünüm. Keyifle okudum. Umarım daha çok yazar.
1000Kitap
Bize İki Çay Söyle ...Elif Key · İletişim Yayıncılık · 2015308 okunma
1/10
·159 syf.··
2022 125. kitabı
·
16 saatte okudu
·
Okunma: 01 Kasım 2022 09:41
Kitabı okudum bitirdim ve hiç ama hiç beğenmedim. Bir kere romanın akışında bana kalırsa büyük sıkıntı var. Giriş gelişme sonuç hiçbir olay akışı falan yok. Üstüne üstlük her ne kadar gerçekleri ortaya koysa da ben bu kadar ülkesini gömen bir kitap da görmedim okumadım. Hani nerede güzelliklerimiz!? Bu kadar mı boktan bir ülkeyiz dedirtiyor insana? Cevabım HAYIR! Tabi ki değiliz. Görmek istediğin pencereye bağlıdır hayat. Yazarın penceresi ise hem aşırı siyasi hem aşırı dar.
Bize İki Çay Söyle ...Elif Key · İletişim Yayıncılık · 2015308 okunma
BİZE İKİ ÇAY SÖYLE - Elif KEY
6/10
·159 syf.··
Beğendi
·
2024 73. kitabı
Bize İki Çay Söyle ... Çok kişisel bir yorum gireyim buraya. Kitabı okumaya başladığımda önce beğendim. Anlatım dili harika. Sonra öyle anlarım oldu ki. Hayır beğendim beğendim beğenmedim. Ahmet Kaya’nın anlatım yoğunluğu ve Atamız’ı anlatış şekli olsun, ve daha bir çok nedenle, tamamiyle belli bir algı ile yazılmış bir kitap. Cennet vatanımızı bu hale getiren, bizleri bu hale getirenleri ben de lanetliyorum ve ben de yer yer bu ülkenin beni nasıl mutsuz ettiğine sitem ediyorum ama kitabın anca %30’u için tamamım.
Bidünyakitapgrubu
Bize İki Çay Söyle ...Elif Key · İletişim Yayıncılık · 2015308 okunma

Yazar Hakkında

Elif KeyYazar · 1 kitap
1972’de İstanbul’da doğdu. Marmara Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nü bitirdi. 1992 yılında bir kadın dergisinde gördüğü ilanda “Bir gençlik dergisi için yazısına güvenenleri bekliyoruz” yazıyordu; kalktı gitti, kapıyı Kanat Atkaya açtı. O yıldan bu yana çeşitli gazete ve dergilerde, televizyon ve radyolarda muhabir, editör olarak çalıştı. 2013 yılından beri New York’ta yaşıyor.