Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Demokrasinin Cinsiyeti

Anne Phillips

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Sürekli olarak kadınların seslerini dışlayan bir temsil sistemi yalnızca adaletsiz değildir; temsil bile sayılmaz.
Sayfa 86 - Metis Yayınları
Politika, toplum­sal cinsiyetin kör nokta olarak kalmadığı bir şekilde yeniden kav­ramlaştırılmalı ve demokrasi her iki cinsiyet de dahil edilerek ye­niden düşünülmelidir.
Sayfa 11 - Metis Yayınları
Reklam
Tecavüz duruşmaları, kadınların rızası­na hala erkeklerin rızasıyla aynı ışıkta bakılmadığını teyit eder, çünkü tecavüz duruşmaları artan bir şekilde gözler önüne serildi­ği ve feminist meselelere ilişkin bilinç güya yükseldiği halde, ha­kimler, bir kadının "hayır"ının "evet" anlamına geldiği ve kadının "hayır" dediğinin kanıtlanmasının mahkumiyet verilmesi için ye­terli olmadığı şeklinde yorumlar yapmaya devam ediyorlar. Ka­dının sözünün, daha güvenilir fiziksel şiddet kanıtıyla ayrıca teyit edilmesi gerekir; mahkeme kadının rıza göstermediğini kabul et­tiğinde bile, erkeğin yanlış anladığını iddia etmesi meşrudur. Bu, kadınlar ve rıza konusunda ne anlama gelir?
Sayfa 52 - Metis Yayınları
İlk olarak, bazı kararlar vardır ki bunlar, toplumsal değil bireysel bir mesele olarak görülmelidir ve düşünebileceğim tüm koşullar al­tında bir kadının hamileliğini sürdürüp sürdürmeme konusunda karar verme hakkı bunun en açık örneği olarak kalmaktadır. Kadınların kürtaj imkanları engellendiğinde, bu kararı alma özgür­lükleri yadsınmış ve onlara sanki bedenleri başka birine aitmiş gi­bi davranılmış olur. Demokrasinin kölelikle bir arada varolmaması gerekir ve kadınları istenmeyen hamileliğe ve çocuk doğurmaya zorlayan hiçbir toplum tam demokratik olduğunu iddia edemez.
Sayfa 143 - Metis Yayınları
Ediyor!
Kadınlar oy kullanma, hatta politik lider olma hakkını kazandılar, ama birey olarak statüleri şüpheli ve muğlak olarak kalmaya devam etti.
Sayfa 51 - Metis Yayınları
Demokra­tik bir toplum zoraki itaate dayanamaz (bana boyun eğ, yoksa si­lahımı kuşanırım); atfedilen rollere de dayanamaz (ben yönetmek için doğdum, sen ise itaat etmek için). Ama liberal demokratik gelenekte, toplum gerçek katılım ya da rıza içeren faaliyetlere de dayanmaz. Demokrasi iddiası, gönüllü itaat nosyonuyla ayakta durur ya da çöker.
Sayfa 50 - Metis Yayınları
Reklam
Çağdaş feminizmin tanımlayıcı niteliklerin­den biri, kadınların nasıl bir pasiflik ve feragat kültürüne sıkışıp kaldıklarını vurgulamasıdır. Bunun en dolaysız sonuçlarından bi­ri, kadınların, ne istediklerini "öğrenmek", erkeğe sessizce ayrıcalık verilmesine karşı çıkmayı öğrenmek zorunda olmalarıdır.
Sayfa 59 - Metis Yayınları
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.