doğruluğun ne olduğunu bilmedikçe, doğruluğun iyilik olup olmadığını nasıl anlayabiliriz?
“İnsanlar kötülüğe akınlarca gider, onu kolayca elde ederler; kötülüğün yolu düz, olduğu yer yakındır; iyiliğe ulaşmanın önünde tanrıların koyduğu alın teri vardır, ona ulaşan yol ise uzun, zorlu ve diktir...”
Sayfa 55
Reklam
bir şeyi en iyi muhafaza eden, aynı zamanda o şeyin en usta hırsızıdır da.
“Dayan kalbim, bir zamanlar daha da kötüsüne dayanmıştın...”
Sayfa 88
Dengeli ve güzel huylu olana yaşlılık sorun çıkarmaz. Tam tersine kötü huylu olana ise gençlik de bela olur yaşlılık da.
“Sözüm yanlış anlamaya ne kadar müsaitse, o kadar yanlış anlıyorsun...”
Sayfa 21
Reklam
“Adalet ve adaletsizlik, sağlıklı ve hastalıklı şeylere benzer, sadece biri vücuttadır, diğeri ruhta...”
Sayfa 157
Doğru olmayan insan, işine geleni bilen insandır.
sorgulanası alıntı
"Bir düzen panayırıdır demokrasi, beğen beğendiğini al." "Evet, çeşit bolluğuna diyecek yoktur demokraside." "Böyle bir devlette iş görmenin rahatlığını bir düşünsene! Kimse seni işbaşına gelmeye zorlayamaz. O işi en iyi başaracak sen olsan bile. Canın istemezse kimsenin emrini dinlemezsin, başkaları savaşa giderken sen gitmeyebilirsin. Kanunlar sana komutanlık, yargıçlar yetkilerini vermemiş olsa da komutanlık, yargıçlık edebilirsin. İnsan, Tanrı da olsa, ancak bu kadarını yapabilir değil mi?"
Sayfa 210 - Avrupa Yakası YayınlarıKitabı okudu
Demon'un dediği, benim de inandığım gibi, müzikte yol değişti mi, devletin anayasası temelinden sarsılır.
Reklam
Devlet, bütünlüğünü kaybetmediği ölçüce genişlesin, kabul; ama bütünlüğünü, birliğini boğacak kadar genişlemesini istemiyoruz.
Bir işi en iyi muhafaza eden, aynı zamanda o şeyin en usta hırsızıdır da.
Ölçülülük, arzularımıza, heveslerimize vurduğumuz bir çeşit dizgindir.
Doğrunun ne olmadığını bilmedikçe doğruluğun iyilik olup olmadığını nasıl anlayabiliriz.
“Demek ki, kim ne derse desin insan ne kadar zorbaysa o kadar da köledir.”
Resim