Din, Terörizm ve El-Kaide kitaplarını, Din, Terörizm ve El-Kaide sözleri ve alıntılarını, Din, Terörizm ve El-Kaide yazarlarını, Din, Terörizm ve El-Kaide yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bilimsel bir araştırma dili kullanılarak yazılmış bu eser oldukça sade ve anlaşılır bir üslupla ilerlemiş. Yazar bazı yazım hatalarını yapmış olsa da genel olarak bu durum rahatsızlık verecek seviyeye çıkmamış.
Kitabın temel düşüncesi hangi din olursa olsun, terörü emretmez. Dini kullanarak terör estirenler ve terörizmi besleyenler ise dini kendi
Elbetteki silahlı bir örgüte karşı silahsız mücadele edilemez ancak mücadelenin siyasal yönüne önem vermek sorunun daha büyük bir bölümünü sona erdirecektir.
Tarih boyunca, pek çok grubun, tek Tanrılı ve çok Tanrılı dinler adına terörizm stratejisini uyguladığı tespit edilmiştir.
Ancak dinlere bütüncül bakıldığında ve
bu dinlerin takipçilerinden çok azının terör faaliyetlerinde bulunduğu değerlendirildiğinde hiçbir dinin terörizme kaynaklık ettiğinin iddia edilemeyeceği sonucuna varılmıştır.
Europol'ün raporunda belirttiği terörizmle İslamın birlikte anılması aslında El Kaide'nin sözcülüğünü yapmaktan başka
bir şey ifade etmemiştir. Örgütünde iddiası bilindiği üzere batı toplumuna karşı İslam'ın savaşını yürüttükleri yönündedir.
Vehhabiler; Farzı yerine getirmeyen, Peygamberlerin dahi olsa türbeleri ziyaret eden, şefaat isteyen ve onları vesile ederek dua edenlerin dinden çıktığını, bu kişilerin mallarının ve canlarının Vehhabilere helal olduğunu kabul etmiştir.
Vehhabiler, İbn-i Teymiyye döneminde konu olmayan uygulamalara gitmiştir. Sigara, kahve benzeri içecekleri haram
saymış bunları içenleri müşrik gözüyle bakmıştır. Mezarlıkları ve türbeleri yıkıp tahrip etmişler ve sadece görüşlerine davetle yetinmeyip karşı çıkanlara karşı kılıçta kullanmışlardır.
"Her kim de bir mü'mini kasden öldürürse onun cezası, ebedi kalmak üzere cehennemdir. Allah ona gazap etmiş, lanet etmiş ve büyük bir azap hazırlamıştır."
Nisâ Sûresi 93
Haşhaşinler, 1124 yılında İslam dininin İsmailiye mezhebinden İranlı Hasan Sabbâh tarafından kurulmuştur. Hazar ve Iran'ın yüksek yerlerinin arasındaki kartal yuvası diye tabir edilen dağa kurulmuş kaleden genç çekirdek kadrolarıyla yürüttükleri bir harekettir. Hasan Sabbâh cinayet ve terörü siyasi bir alet olarak kullanarak politik bir güç olmaya çalışmıştır. Haşhaşinler hakkında bilgi, batılı kaynaklarda haçlıların tarihini yazan kaynaklarda ve Marco Polo'nun seyahatlerinde geçmektedir.
Terörist hareketlerin bilinen en eski örneklerinden biri Sicarilerdir. M.S. 66-73 yılları arasında Filistin'de Yahudiliğin Zealot tarikatına mensupların sıkı bir şekilde organize olduğu dinsel iddiaları olan bir örgüttür. Zealotların, Sicariler olarak adlandırılmalarının nedeni eylemlerinde kullandıkları Sica denilen kısa kılıçtır.