Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Durağan Sahneler

Film Dilinin Grameri Cilt 1

Daniel Arijon

Film Dilinin Grameri Cilt 1 Gönderileri

Film Dilinin Grameri Cilt 1 kitaplarını, Film Dilinin Grameri Cilt 1 sözleri ve alıntılarını, Film Dilinin Grameri Cilt 1 yazarlarını, Film Dilinin Grameri Cilt 1 yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İyi bir film, tümüyle bir doğaçlama ürünü değil, bir bilginin sonucudur. Sadece yaşam ve dünya filmi biçimlendirmez,teknik de düşüncelerin daha anlamlı ifade edilmesini sağlar.
Tüm diller, kabul edilmiş kurallar toplamıdır. Toplum bazı simgeleri o toplum içinde herkes için aynı anlama gelecek şekilde yorumlamayı öğretir ya da kabul ettirir. Öykücüler, kuram ortaya atanlar, öncelikle bu simgeleri ve bunları birbirleriyle ilişkilendirebilme kurallarını öğrenmelidir. Ancak bunlar her zaman değişim halindedir. Sanatçılar ya da düşünürler, varolanları ortadan kaldıran yeni simgeler ya da kurallar ortaya atarak toplumu etkileyebilirler. Sinema bu işleme yabancı değildir.
Reklam
Yaş, millet ya da özgeçmiş önemli değil. Önemli olan söyleyecek bir şeyinizin olması.
Önemli olan söyleyecek bir şeyinizin olması. Bunu da film aracılığıyla kendi yönteminiz ve tarzınla söyleyebilmenizdir.
Kamera ile kaydedilen konu arasındaki uzaklıkların derecesi sonsuzdur.
kameranın yerinin değiştirilmesi film kurgucusuna çapraz kesme (cross-cut) olanağı sağlar.
Reklam
çekimin uzunluğu, kameranın durdurulmadan pozladığı filmlerin miktarı ile sınırlıdır.
uzaklık seçimi ile, her çekimdeki oyuncu ve nesneleri sayısal açıdan denetleyebilir, seyirciye ne göstereceğimizi belirleyebiliriz. Öykü içinde vurgulanması gereken yer ve zamanlar konuya yaklaşılarak ya da uzaklaşılarak yapılabilir.
Total Fiction
Kurmaca film (fiction film) ..elde edilen sonuç gerçeğin bir taklididir. Gerçekten de gördüğümüz şey gerçeğin zenginleştirilmiş bir yeniden üretimidir. Tek bir bakış noktası yoktur. Gerçek yaşamda hiç kimsenin sahip olamayacağı sayıda bir bakış noktası zenginliği vardır. Gerçeğin yeniden yaratılması film formlarının en popüler özelliğidir.
Belgesel; zaman sürekliliği bir düşüncenin gelişiminin başarılması için bozulur.
Reklam
ancak perdede öykü anlatmak, izleyicinizi görme ve duyma şansınızın çok az olması nedeniyle kişisel olmayan bir eylemdir.
Aksiyon ve Karşı Aksiyon
Bir öykü anlatıldığında, bilinçsiz olarak iki şeyi bilmek isteriz: 1. Gelişen aksiyon nedir? 2. İlgili kişilerin aksiyona olan tepkileri nasıldır? eğer öykü anlatıcı bu iki noktada çizgiyi koruyamazsa , izleyici hem karışıklık içine itilecek, hem de yetersiz bilgilendirilecektir. Eğer izleyici önünde bir öykü anlatıyorsanız, izleyiciniz atladığınız olayları size soracak ve eksiklikleri tamamlamanızı sağlayacaktır.
iki öykü çizgisinin paralel bir örüntü içinde ilişkilendirilmesi onlara ortak bir bağımsızlık hareketi verir. Böylece orta düzeyde bir film izleyicisi bu kombinasyondan bir tepki beklemeye koşullandırılmıştır.
İki öykü çizgisini, iki karakteri, iki farklı olayı ya da daha fazla sayıdaki öykü, karakter ve olayı anlatma görevi paralel film kurgusuna yüklenmiştir. Bu gibi paralel kurgu türleri aşağıda belirtildiği gibi tanımlanabilir: 1. Aksiyon çizgisi birbirine yakın ve aynı mekan içindedir. 2. Aksiyon çizgisi birbirinden uzak ve farklı mekanlardadır. Sadece ortak bir güdülenme bağlantıyı sağlar.
Sözedilen sekansta iki paralel kurgu türü bulunmaktadır : öncelikle iki farklı durum sırasıyla seyirciye sunulur. İkinci olarak, aynı mekan içinde birbirleriyle ilgili iki olay sırayla gelişir.
16 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.