Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Fotoğraf Notları

Jale N. Erzen

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
İçerik / Zaman ve Mekân
“sanat yapmakta değil, görmektedir.” - Marcel Duchamp
Sayfa 20 - Say YayınlarıKitabı okudu
Hiçbir fotoğraf yalnızca güzel ve çirkin ya da gerçek ve özenti olamaz.
Sayfa 13 - Say YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Herhangi bir fotoğraf bize derhal, belki farkında olmadan şunu hissettirir: Bu olgu binlerce açıdan binlerce şekilde görülebilir ama bu görüntü en imtiyazlı olanı.
Sayfa 12 - Say YayınlarıKitabı okudu
"Hiçbir fotoğraf yalnızca güzel ve çirkin ya da gerçek ve özenti olamaz. Fotoğrafçının bu konuları düşünmesi bile gerekmez. Güzel, öznel ve görece bir ölçüttür. Fotoğrafçının güzeli ya da gerçeği araması değil, önemli olan baktığı konunun birçok açıdan nasıl göründüğünü, hangi ışıkta nasıl görünebileceğini önceden kestirmesi ya da sezmesidir."
Say YayınlarıKitabı okudu
"Fotoğrafçı her zaman, makinesi ile bütünleşmiş, olabildiğince tarafsızdır. Sanatçı da aynı şekilde baktığı şeyi en iyi şekilde görme ve gösterme sorumluluğunu taşır. Konuya ne denli duygusal yaklaşsa da fotoğrafçı, deklanşöre basarken bütün duygulardan uzak olduğu vakit makinesi ile bütünleşir. Çektiği fotoğraf duygu taşısa da bu duygulu görüntüye kendisi duygusu olarak yaklaşılmalıdır. Claude Monet'nin karısı ölür ölmez onun yastıktaki başının resmini yapması, tutkulu bir sanatçının sanatını yaparken konusuna nesnel olarak yaklaştığını gösterir."
Say YayınlarıKitabı okudu
"Susan Sontag'ın dediği gibi fotoğrafta, içerik her şeyden önce gelir. Fotoğraf ile gerçeğin görüntüsü, gerçeğin oluştuğu yer bütün çevresi ile birlikte tekrar yaşamaktadır. Çok önce yok olmuş olan bir yer tekrar şimdi ve buradadır, tekrar yaşama dönmektedir. Öte yanda bu çok yerde ve çok zamanda olabilme, yerin gerçekliğini bir şekilde yok etmektedir. Tekrar yaratma bir şekilde tahrip ve yok etme olmaktadır. Fotoğrafın büyük çelişkisi de burada yatar. Bu açıdan bakıldığında fotoğraf sanki bir ölüm belgesidir. "
Say YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Siyah beyaz fotoğrafta ton farklarını daha yoğun olarak algıladığımız için, renkli fotoğraftan çok daha fazla renk ya da yerel ton yanılsaması yaşarız.
Say YayınlarıKitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.