Schmidt'in Google'ın "dışişleri bakanı" olarak bu şekilde -jeopolitik açıdan stratejik fay hatlarına yaptığı,geçit törenli ve kutlamalı gezilerle- ortaya çıkışı elbette durup dururken olmamıştı;ABD'nin yerleşik düzeninin kurucu çevreleri tarafından yıllrdır uygulanan asimilasyonunun sonucunun bu olacağını tahmin etmek hiç de zor değildi.
Rusya dışarıyı fazla örnek almıyor. Wikileaks gibi ingilizce bir internet sayfasına neden baksın ki?Rusya'nın kendi eylemci gazetecileri ve muhalifleri var ve hepsi de internetteler,Rusya TV'sine göre çok daha özgür bir ortam sunuyor.Yani kendilerinin dışındaki bu mecradan faydalanmaya ihtiyaçları duymuyorlar.