Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hak Yolunun Esasları

İmam Gazali

Hak Yolunun Esasları Gönderileri

Hak Yolunun Esasları kitaplarını, Hak Yolunun Esasları sözleri ve alıntılarını, Hak Yolunun Esasları yazarlarını, Hak Yolunun Esasları yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kemâl Hali: Her Şartta Mânevî Halleri Korumak
. Eğer kul, sahip olduğu mânevî halleri, halkın içinde buluyor fakat tek başına kaldığında koruyamıyorsa, o halka yönelmiş bir kimsedir; ona halini muhasebe etmesi ve nefsinden sevginin gereklerini yerine getirmesini istemesi gerekir. Şayet o halleri yalnızken koruyor fakat halkın içinde kaybediyorsa, o güzel bir haldir; ancak kemâl noktasına göre noksan bir durumdur. Çünkü kemâl (olgunluk) hali, kul için yalnızlık, halkın içi, ikamet, yolculuk, boş vakit, meşguliyet gibi bütün anlarının eşit olması; her halde ilâhî sevgisini ve mânevî hallerini korumasıdır. .
Sayfa 116 - Semerkand, 4.Baskı, Tercüme: Dilaver SelviKitabı okudu
O’nsuz Hiçbir Fiil Olmaz, Ancak...
. Kul bütün işlerinde, sözlerinde ve fiillerinde Allahu Teala’ya muhtaçtır; O’nsuz hiçbir fiil olmaz. Kul, ilahi irade içinde dönüp durmaktadır; ancak insan, yaptığı işte hayvanlar ve cansız varlıklar gibi mecbur ve mahkum değildir. İnsan, ya kendisini saadete götürecek hayırlı işler içinde Allah’ın özel yardımı ile desteklenir hayır yapar; ya da sonu cehenneme gidecek sebepler arasında kendi haline terkedilmiş, nefsi ile baş başa bırakılmış olup kötü işleri yapar. .
Sayfa 75 - Semerkand, 4.Basım, Tercüme: Dilaver SelviKitabı okudu
Reklam
Allah’ın ve Yaratılmışların Varlığı Üzerine...
. Allahu Teâlâ’nın sadece kendisine ait olan sıfatı kayyûm oluşudur, yani O, kendi zatıyla mevcuttur. O’nun dışındaki bütün varlıklar Allah ile hayat bulmuştur; yüce Allah ise, bir başkasıyla değil, kendi zâtıyla mevcuttur. Yaratılan bütün varlıkların kendilerine ait olan ancak yokluktur; onların vücut bulması, kendileri dışındaki bir varlıktan gelmektedir ve vücutları kendileri için mülk değil, birer emanettir. Allahu Teâlâ’nın varlığı ise, zâtındandır; başka birine ait bir varlık değildir. Diğer bütün varlıkların ise vücutları kendisinden değil, Allahu Teâlâ’dandır. İşte bu kayyûmiyyet yani varlığı kendinden olma sıfatı sadece Allahu Teâlâ’ya aittir; bu sıfat ondan başka hiç kimsede yoktur. .
Sayfa 99 - Semerkand, 4.Baskı, Tercüme: Dilaver SelviKitabı okudu
Allah’a Yakınlık Üzerine...
Cüneyd-i Bağdâdî (k.s.) der ki: “Allahu Teâlâ, kullarının kalbine, onların kendisine yakın olduğu ölçüde yakın olur; öyleyse kalbinin neye yakın olduğuna bak!” (Sf.127) Ebû Ya’kûb es Sûsî ise şöyle der: “Kul, Allahu Teâlâ’ya yaklaşma halinde olduğu sürece, bu yaklaşmasında, yaklaştığını görmesinden kaybolmayınca, gerçekten yakın olmuş olmaz. Allah’a yaklaştığını görme halinden kurtulunca, o zaman asıl yakınlık gerçekleşir.” (Sf.127)
Sayfa 126 - Semerkand, 4.Baskı, Tercüme: Dilaver SelviKitabı okudu
Allah’a Yaklaşmak..?
. Hiç şüphesiz dünyada da ahirette de Allah ile bir mahlûk arasında maddî bir yaklaşma ve bitişme söz konusu değildir. (Sf.112) Kul temel iman esaslarından cahil olursa, o derece ilahi muhabbeti noksan olur. Bu durumda kul iki günah kazanır; biri cehaletinin, diğeri de imanın meyvesi olan ilahî muhabbeti kaybetmesinin günahıdır. (Sf.116) .
Sayfa 112 - Semerkand, 4.Baskı, Tercüme: Dilaver SelviKitabı okudu
Nedensellik
. (....) ilahî muhabbet, tevhidin ve mârifetin kazandırdığı bir şeydir. Bütün makam ve haller ondan öncedir; hepsi sonuçta muhabbete çıkar ve ondan istifade edilerek olgunlaşır. .
Sayfa 105 - Semerkand, 4.Baskı, Tercüme: Dilaver SelviKitabı okudu
Reklam
O’ndan Ayrı Değil, O’nunla Birlikte Var...
. Allahu Teala’nın dışındaki bütün varlıklar, kendi başına değil yüce Allah ile mevcuttur ve O’nunla varlığını devam ettirmektedir. Böyle bir varlığın vücudu, aslî değil, mecazidir. Varlığı kendinden olan ve kendisinden başka her şeyin varlığını devam ettiren yüce Allah’ın varlığı ise hakikidir, sabittir. .
Sayfa 108 - Semerkand, 4.Baskı, Tercüme: Dilaver SelviKitabı okudu
İlahî Muhabbet...
. (....) ilahî muhabbet, tevhidin ve mârifetin kazandırdığı bir şeydir. Bütün makam ve haller ondan öncedir; hepsi sonuçta muhabbete çıkar ve ondan istifade edilerek olgunlaşır. (Sf.105) TEVHİD NEDİR? Kulun ilk halinde elde edeceği tevhid, tefrikayı (varlıklarda görülen farklılığı) gözünden silmek ve hepsinin tek kaynaktan geldiğini görüp cem halinde yani birlik üzere kalmaktır. (Sf.62) İLİM VE MÂRİFET: Mârifet, yüce Allah’a yakınlıktan ibarettir. Mârifet kalbi tamamen sarar, onda öyle bir etki yapar ki, vücudun bütün azâlarında bu etki gözükür. İlimle marifet arasındaki farkı bir misalle anlatacak olursak; ilim ateşi görmektir, marifet ise ateşte ısınmaktır. (Sf.77) .
Sayfa 105 - Semerkand, 4.Baskı, Tercüme: Dilaver SelviKitabı okudu
Kalb Üzerine...
. .....Kalb-i...🟥🟥🟥 🟥🟥🟥.....Selim.... 🟥♥️ ♥️ 🟥 ♥️ ♥️ 🟥 🟥 ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️🟥 🟥 ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️🟥 🟥 ♥️♥️♥️♥️♥️♥️🟥 🟥 ♥️♥️♥️♥️🟥 🟥 ♥️♥️ 🟥 🟥🟥 “Kalp, bir sultan hükmündedir.”
Hak Yolunun Esasları
Hak Yolunun Esasları
//
İmam Gazali
İmam Gazali
Sf.88 //Semerkand Y. //4.Baskı
938 öğeden 621 ile 630 arasındakiler gösteriliyor.