Güzelliğin, bebeklikten itibaren, kadının hükümdarlık asası olduğu düşünülür. Akıl bedeni biçimlendirir ve yaldızlı kafesin içinde amaçsızca gezinir, yalnızca tutsaklığını süslemek ister.
Her insan bedeninin, kendine özgü en uygun ağırlığı ve dış hatları vardır. Bu da yalnızca sağlık ve verimlilikle sağlanabilir. Kadınların bedenlerini, hiçbir işlevi olmayan estetik nesneler olarak ele alırsak, hem onları hem de sahiplerini üzmüş oluruz. Empoze edilen kıvrımlar, ister çirkinlik kraliçesinin taşkın arabeski, isterse sanatın inceltilmiş halkası olsun, dinamik ve bireysel bedenin çirkinleşmeleri ve dişi olma olasılıklarının yarattığı kısıtlamalardır.
Belki, güzel bir gülümsemem; iyi dişlerim, hoş göğüslerim, uzun bacaklarım, cüretkar bir kalçam, seksi bir sesim yoktur. Belki, kadınlığa verilen ödüller bana yağsın diye, erkekleri elimde
tutmayı ve pazar fiyatını artırmayı bilmiyorum. Yine, belki tüm bu maskaralıklardan, hep genç gibi görünmekten bıktım.Kendi zekam, isteğim ve cinsimi yok saymaktan bıktım. Dünyaya takma kirpiklerle, sanki göremiyormuşum gibi bakmaktan bıktım. Bundan dolayı, gördüğüm her şey, satın alınan saçların gölgesine karışmıştır. Boynumu özgürce hareket ettirmemi engelleyen cansız yeleli saçlardan, yağmurun, rüzgarın, şehvetle dans etmenin dehşetinden bıktım., Pudra odalarından bıktım... Giysi sapığı olmaktan bıktım. Bir dişi temsilcisi olmayı reddediyorum. Ben iğdiş edilmiş değil, gerçek bir kadınım.
Dünyanın yeniden kurulması belki de erkekle kadının tüm yalan duygulardan ve nefretten arınıp, birbirlerini düşmanca değil kardeşçe ve dostça arayıp, insanlar gibi birleşmelerindendir.
Genç ve güzelken her kadın sınıf atlayıp yalnızca güzelliğiyle lüksü gölgede bırakmayı hayal edebilir; bunu başaran birkaç kişi de örnek olarak hep kamuoyunun gözü önünde tutulur. Umut, iyimserlik ve hırsla dolu genç kadınlar Vogue, Nova ve Queen gibi dergilerde son modayı izlerler. Bu şık dergilerde göz kamaştırıcı mankenler lüks emlak, kürk ve mücevher reklamlarında boy gösterirler. Günümüzde kendinden emin kadın modacılar ortaya çıkıp çalışan kadınlar için çeşitlilik, rahatlık, sadelik içeren çarpıcı modeller yarattığı için artık tek bir moda yok. Artık yılın tek bir yüzü yok.