"Bir devlet başkanı/halife, kamu mal ve haklarından bir şeyler aşırmak suretiyle halka ihanet eder veya yönetiminde zulme saparsa onun halifeliği iptal olur, vereceği hükümler geçerliliğini yitirir." İmamı Azam
İmamı Azam, Peygamberler dışında udul kişi kabul etmiyor. İşte, Şii ekipleri çıldırtan, burasıdır. Nitekim Şiilerin Buharisi sayılan Küleyni, İmamı Azam'ı lanetlerken onun, Ali'yi de dokunulmaz saymadığını dile getirmektedir.
Siz, İmam Malik gibi bir büyük ismin, Ebu Hanife hakkında şu edep ve insaf dışı sözü söyleyebileceğini düşünür müydünüz? İmamı Azam'ın konuşulduğu bir yerde şöyle diyor: "Benim için, Ebu Hanife'nin sözüyle hayvan pisliği arasında hiçbir fark yoktur."
İmamı Azam düşmanlığıyla öne çıkan ünlü hadisçi Buhari, kitabında 'Muaviye'nin faziletlerine dair' bölüm açtığı halde, Hamza'nın faziletlerine dair bir bölüm açmamıştır. O büyük 'Şehitler Serdarı', hadis kaynaklarında sadece 'cenaze' bahislerinde anılmaktadır
Şehitler serdarı Hz. Hamza ve Uhud şehidi arkadaşlarının yattığı 'Uhud Şehitliği', Muaviye tarafından 'Medine'ye su getireceğim' gerekçesiyle dümdüz edilmiştir. Su kanalı tam Hz. Hamza'nın yattığı yerden geçirilmiştir.
Ziyad bin Ebih, Muaviye'ye jurnalleyeceği insanları şöyle damgalıyordu: 'Ali'nin dinindendir." Muaviye'nin bu durumda standart cevabı şuydu: 'Ali'nin dini üzere olanları katledin."
İmamı Azam'ın yaşadığı dönemde Arapçılığa karşı çıkışın kod adı, Ehlibeyt sevgisi, merkezi ise Kufe idi. Bu karşı çıkışın her eğilimi kucaklayan saygın temsilcisi ise İmamı Azam'dır.
Gerçek İslam, Allah'a teslim olmanın yolu-yöntemidir. Emevi dinciliği içinse İslam, başkalarının bize teslim olması için kullanılacak kutsal bir araçtır.
"Cahil halktan bana, bende olmayan şeyleri isnat ederek hakkım altına girmiş olanlara hakkımı helal ediyorum. Aynı şeyi yapan ulemaya ise hakkımı helal etmiyorum; onlarla hesaplaşacağız. Çünkü ulemanın bu tür davranışları sonraki zamanlara kötü örnekler bırakır" İmam-ı Azam