Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İran ve İslam

Ali Şeriati

İran ve İslam Gönderileri

İran ve İslam kitaplarını, İran ve İslam sözleri ve alıntılarını, İran ve İslam yazarlarını, İran ve İslam yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Hegel gibi büyük bir filozof bile kendi varlık felsefesini, evrenin yaratılışını insanlık tarihinin yaratılışına ve onun evrimini de Alman ırkının ortaya çıkışına bağlayacak şekilde oluşturmuştu.Bu, tüm insanlığı Yunanlılar ve barbarlar şeklinde iki gruba ayıran kadim Yunanlılara egemen psikolojidir. Bu ırkçı fikirler, Asyalı ve Afrikalı mütefekkirlerin düşüncesine de sirayet etmiştir.Afrika'da Negroizm akımı(siyah ırkın üstünlüğü) ortaya çıkmıştır.Bir siyahi şair şöyle der: Sana minnetarım Tanrım,beni siyah yarattın Beyaz, arızi ve geçici bir renktir çünkü Siyah ise ebedi bir renktir, ebediyetin rengi! Türkiye'de düzenlenmiş bilimsel bir dil kongresinde bir Türk dilbilimci "insanlığın bütün uygarlıklarının Türkiye'den çıktığını'' ispatlamak için keşfini açıklamıştı: "Dil insanlığın tezahürüdür ve dünyadaki bütün diller Türkçeden türemiştir. Bütün Türkçe kelimeler de güneş anlamına gelen Türkçe ''cun'' lafzının türevidir.
Sayfa 89 - fecr
302 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
4 günde okudu
İranlı sosyolog Şeriati, bu kitabında İran'ın tarihi ve İslam'la ilişkisini ele alır. Kitap İran tarihi ve öze dönüş olarak iki temel konudan oluşuyor. Şeriati, İran tarihini -dönüştürücü gücü sebebiyle- İslam'ın İran'a girişinden başlatır. Bütün bir İran coğrafyası Kadisiye Savaşı ile İslam'a açılır. Bu savaşta zorba Şehinşahların tasallutundan kaçan İranlılar akın akın İslam'a girer. Raşit halifeler devrinde Araplar ve İranlılar bir dinin iki kardeş milleti gibidir. Emevi yönetimi ile birlikte Arap ırkçılığı İran'da şiddetli bir tepki görür ve İran'ı Şiileştirir. Sonraki 300 yıl ve Safevi yönetimi ciddi çatışma evresidir. Burada kendisini büyük bir düşünür olarak gördüğüm Ali Şeriati, mezhepsel bir taassup sergiler. Hatta kimi cümleleri ırkçılık kokar. O yüzden burada Şeriati okuyan kişiye düşen, Şeriati'nin bir din adamı olmadığını, bir sosyolog olduğunu unutmamaktır. Öze dönüş ise özü ile arasına kültür emperyalizminin girdiği Doğulu aydın tipini yerden yere vurur. Siyasi ve iktisadi emperyalizmin, nihai hedefine ulaşmak için Doğu toplumları üzerine oynadığı oyunları göstermesi bakımından kitabın en dikkate değer bölümüdür.Avrupa'da eğitim almış İranlı yarı aydınların davranışlarını okurken zihninizde Türkiye'deki muadilleri canlanacaktır. Ali Şeriati bu kitabında " Sizi rahatsız etmeye geldim." sözünün hakkını tam manası ile vermiş.
İran ve İslam
İran ve İslamAli Şeriati · Fecr Yayınevi · 201254 okunma
Reklam
Peygamber, çetin ve kanlı geçen Uhud Savaşı'ndan döndüğünde şöyle dedi: " Küçük cihattan döndük, şimdi sizi büyük cihada çağırıyorum. " Büyük cihad, hakikat yolunda ve iman hatırına kendi içinde kendinle olan savaştır ya da bencillik, nefis, sadece kendini düşünme, şahsi menfaatini kollama, tüm peşinde koşma ve nam salmak derdine düşme ile yapılan savaştır. İşte bu, büyük cihattır, İslam'ın büyük hamasetidir!
Sayfa 281Kitabı okudu
İnsanın kalbi boş bir kap gibidir. Ondan sevgi alabilmek için daha önce koymuş olmalısınız.
Sayfa 275Kitabı okudu
İslam'ın mucizesi kitap ve sözünün güzelliğidir. Arapların hiç yazı yoktu ve tek sayfa kitaba sahip değillerdi. İslam ise kalemi en kıymetli dini ve ilahi hediye kabul ediyor; büyük, güzel, dosdoğru bağın mukaddes halkası olarak ona yemin ediyordu.
Sayfa 272Kitabı okudu
İran "İslam düşüncesinin parlak merkezi", Türkiye ise "İslam'ın gücünün tecelli merkezi" idi.
Sayfa 227Kitabı okudu
Reklam
Safeviler; kan, çaba, cihat, fedakarlık, bilinç, sorumluluk ve emek ürünü hareketlerle dolu bu kültür ve bu mirastan, halk üzerindeki hakimiyetinin gücünü sağlamlaştırmak üzere saltanatçı ve kavmiyetçi kaba bir iktidar ve mutaassıp bir düzen üretmek, insanların imanını Osmanlı'nın gücü ile savaşmaya istihdam etmek, Doğu Avrupa'da İslam'ın gücünden ve Akdeniz üzerindeki egemenliğinden korkuya kapılmış ve etkili darbeler yemiş olan Avrupa Hıristiyanlığının komplocularıyla işbirliği yapmak için İran'ın ve Şia'nın çevresine kapkara surlar örmüş; bizden ve kültürümüzden, İslam tarihi ile, Kur'an'la ve İslam dünyası ile ilişkisini kopartan bir adacık yaratmıştı.
Sayfa 225Kitabı okudu
Çelişkinin tarihi " şehit ve cellat", "halk ve zorba", Kur'an'ın tabiriyle "nas ve hannas" olarak kendisini insanlık tarihinde gösterir.
Sayfa 224Kitabı okudu
İslam peygamberinin sözü şuydu: " Allah, peygamberlerin mezarını ibadet yerine çeviren kavme lanet etsin." Bu tarz bir düşüncenin Hegel, Nietzsche, Schiller, Spengler hatta Lenin gibi en parlak çağdaş filozofların ve Maoist, Stalinist, Marksist, Titoist, Trockist devrimci aydınların, hepsi de özel bir isme yapışık, bir lider ve üstün insana iliştirilmiş okulun alameti olan "izm"ler ve "ist"lerin e-mail çeşidinin sözlerinde geçenlerden ne kadar uzaktır.
Sayfa 223Kitabı okudu
LİDERE TAPMA
Mabut olarak Tanrı'yı reddedenler, kedi liderlerini ibadetin mihrabına, namaz, övgü ve tapınmanın kıblesine oturturlar.
Sayfa 222Kitabı okudu
Reklam
Sosyalizmi devlet kapitalizmine, üstelik de kendisi "anti-tez"siz tez olan bir devletin kapitalizmine dönüştüren Marksizm, toplumun tamamını, her bireyin "özgürce yaşayabilmek" yerine "atandığı" "örgütlü iskelet" şekline dönüştürür.
Sayfa 212Kitabı okudu
Batı Hayranlığı
Bizim faziletimiz rezillik sayılır, onların rezilliği ise fazilet kabul edilir.
Sayfa 209Kitabı okudu
Büyük bir Afrikalı liderin kitabında şöyle dediğin okudum: " Paris caddelerinden birinde bir vatandaşım, Fransız dostuyla birlikteyken gözü diğer bir vatandaşına iliştiğinde nefret ve aşağılama duygusuyla ondan kaçmadığı; dostunun yanında onu tanıdığını veya onunla aynı ülkeden olduğunu inkar etmediği; yabancı dostu ile olan diyalog ve benzerliğinin kendi vatandaşınınkinden daha fazla olduğunu göstermeye çabalamadığında milletimin bağımsızlığından emin olacağım.
Sayfa 207Kitabı okudu
175 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.