Irk Kavramını Kim İcat Etti? kitaplarını, Irk Kavramını Kim İcat Etti? sözleri ve alıntılarını, Irk Kavramını Kim İcat Etti? yazarlarını, Irk Kavramını Kim İcat Etti? yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir misyoner tarafından başından aşağı su döküldüğünü fark eden, ölmekte olan bir köleye dair çarpıcı bir anekdot aktarır. Köle, bunu neden yaptığını açıklamasını istediğinde misyonerin cevabı şu olur: "Cennete gidebilmen için." Siyah köle buna karşı şöyle cevap verir: "Beyaz insanların bulunduğu bir cennete gitmek istemiyorum." Sonra arkasını döner ve ölür.
#J.G.Herder
HEGEL, dünya tarihini bir mahkeme (Gericht), bir dünya mahkemesi (Weltgericht) olarak adlandırmış ve Dünya Tarihi Üstüne Dersler'inde Afrikalıları yargı önüne çıkararak onları barbar, yamyam, zihinleri fetişlerle dolu, bir tarihten ve özgürlük bilincinden yoksun insanlar olarak yargılamıştır.
Maymunla kardeş olamazsın. Ama Amerikan Yerlisi ve Zenci kardeşindir. Bu yüzden onlara zulüm etmemelisin, onları öldürmemelisin ve onlardan çalmamalısın. Çünkü onlar da senin gibi insan. #Herder
Merhamet bizim bütün insanların ruhları için iyilik koştuğuna ve dinimiz hiç kimsenin mülk veya haklarına dokunmadığına göre, kölelerin de, diğer bütün insanlar gibi, kendileri için en uygun olduğunu düşündükleri kiliseye girmeleri ve dolayısıyla her özgür insan gibi bu kiliseye mensup olmaları yasal olacaktır. Ancak hiçbir köle bu sayede efendisinin kendisi üzerinde sahip olduğu egemenlikten muaf tutulamayacak ve daha evvel tabi olduğu durum ve koşullar aynen olduğu gibi kalacaktır.
Bir yerde ve bir zamanda aydınlatıcı ve ilerici olabilen bir görüş, başka bir yerde ve hatta aynı yerde ama başka bir zamanda çarpıcı bir biçimde ırkçı olabilir. Konuya karşı duyarlılık bu gerçeği görmezden gelmek için bir özür sayılamaz.
Kendimi Başkasının tutuşundan kurtarmaya girişirken, Başkası da kendisini benim tutuşumdan kurtarmaya çalışmaktadır; ben Başkasım esaret altına almaya çalışırken, Başkası da beni esaret altına almaya ça- lışır. 13
Sartre, ezilen sınıfın gerçeğini ağır çalışma koşulları- nın ve düşük yaşam standartlarının değil, "efendinin", "feodal lor- dun", "burjuvanın" ve "kapitalistin" bakışının oluşturduğunu sa- vunmuştur. "Birincil olgu, ezilen kolektivitenin üyesinin... kendi koşulunu ve bu kolektivitenin diğer üyelerininkini yakalanamaz bir bilinç tarafından düşünülen ve bakılan olarak anlamasıdır."10 Yoksunluk, tek başına, bireysel kıskançlıkları yalıtır ve kışkırtır. Ancak Üçüncünün bakışı yoluyla, sınıf gibi bir "biz-nesne"si oluş- turulur: "Ezen sınıfların durumu, ezilen sınıflara, onları göz önüne getiren ve özgürlüğüyle aşan sürekli bir Üçüncü imgesi sunar."!! Aynı şey irk için de doğru olacaktır