Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

İslam’da ve Mesih İnancı’nda Günah ve Bağış

İskender Cedid

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
"Göklerde olanlar da, yerde olanlar da Allah'ın dır. O dilediğini bağışlar, dilediğine azap eder.." Al-i İmran 129
"Günahın açığını da, gizlisini de bırakın. Günah işleyenler, yaptıklarının cezasını mutlaka çekeceklerdir" En'âm-120
Reklam
"Senin gönlünü açmadık mı? Belini büken yükünü senden alıp atmadık mı?" İnşirah 1-3
(Enbiya 47)
''Kıyamet günü adalet terazileri kurarız; hiçbir kimse hiçbir haksızlığa uğratılamaz. Hardal tanesi kadar bile olsa yapılanı ortaya koyarız. Hesap gören olarak biz yeteriz.''
"Günah, kalbini araştıran, atalarının geçmişine bakan her insanın kabul ettiği bir gerçektir. Tanrısal duyuruların ışığından mahrum olanlar bile günahlarını hissetmekte, eksikliklerini, manevi olarak yüklendikleri görevleri yerine getirmekten aciz olduklarını itiraf etmektedirler."
Sayfa 20 - GDK YayınlarıKitabı okudu
"Augustin, Kutsal Kitap'ın Adem'in düşüşü ve günahın irsi oluşu hakkındaki öğretisini şöyle açıklar: 'Tanrı, insanı aslında bilgi, doğruluk ve kutsallık bakımından kendi biçiminde, özgür ve ölümsüz olarak yarattı. Ona iyiliği ve kötülüğü seçebilme, manevi doğasını ortaya koyma gücü yanında tüm yaratıklar üzerinde de yetki verdi. Adem, İblis tarafından denendiği sırada kendi seçimi ile günah işleyince yaratıldığı doğadan düşmüştür. Bunun sonucu kutsal biçimini yitirmiş, tüm doğası bozulmuş, ruhsal iyiliğe ilgisiz ve karşı, bedensel ölüme mahkum, hem bu yaşamın, hem de sonsuz ölümün tüm kötülüklerine maruz kalacak ruhsal bir ölüye dönüşmüştür. Adem'in isyanı sonucu karşılaştığı durumun aynısı olan bugün insanlığı başına gelenler tek bir yolla açıklanabilir: Adem ve soyu arasındaki temsili birlik. İnsanoğlu, manevi yönden bozuktur. Tanrı'nın özünden yoksun olup yargı içinde doğmaktadır. Bu irsi öz bozukluğu, gerçekte günahın doğasındandır. Ancak fiili günah değildir. Adem'in günaha düşüşü sonucu gerçekleşen insan doğasındaki bozulma ve öz doğruluğun yitirilmesi, Adem'in ilk günahının cezasıdır. Yeniden doğum için yapılan çağrı Kutsal Ruh'un olağanüstü işidir. İnsan burada yapıcı(aktif) değil, edilgendir. İş kesinlikle Tanrı'nın iradesine bağlıdır. O halde kurtuluş yalnızca Tanrısal kayranın(lütfun) eseridir."
Sayfa 23 - GDK YayınlarıKitabı okudu
Reklam
"Tüm insanların günahkar olmasının nedeni, insanlığın atası Adem'dir."
Sayfa 21 - GDK YayınlarıKitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.