Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

2019 Ağustos

İtibar Dergisi - Sayı 95

İtibar Dergisi

İtibar Dergisi - Sayı 95 Hakkında

İtibar Dergisi - Sayı 95 konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

İtibar, 95. sayısı olan Ağustos sayısında Gökhan Ergür ile yapılmış bir söyleşiye yer veriyor. Türk Edebiyatının her kuşaktan önemli isimlerinin ürünleriyle katkıda bulundukları İtibar, doyurucu bir sayı ile okurunun karşısına çıkıyor. İbrahim Tenekeci’nin yönetimindeki İtibar, usta çizer Hasan Aycın’ın çizgilerini yayınlamaya devam ediyor. Her zaman olduğu gibi şiirleriyle dikkat çeken dergi, Mustafa Muharrem’in “Çeyrek Şathiye” isimli şiiriyle sayfalarını açıyor. Ahmet Edip Başaran’ın “Melez Armoni”, Mehmet Narlı‘nın “Havale” ve Orkun Elmacıgil’in “Kendi” başlıklı şiirleriyle devam ediyor. Bu sayının diğer şairleri ise Zafer Acar, Enes Talha Tüfekçi, Süleyman Unutmaz, Mustafa Ruhi Şirin, Ahmet Ölmez, Güven Adıgüzel, Bayram Zıvalı, İsmail Aykanat, Kenan Yusuf Taşkın, Ayşegül Baytut, Abdulhâlik Aker ve Ali Emre. İtibar’ın Ağustos sayısının öykü sayfaları da son derece zengin. Bu sayıda Necip Tosun’un “Kanatları Kar İçinde”, Selma Aksoy Türköz’ün “Kolye” ve Selime Kahraman’ın “Böğürtlen Reçeli” isimli öyküleri bulunuyor. Gökhan Ergür Söyleşisi İtibar’ın Ağustos sayısının söyleşi bölümünde İbrahim Tenekeci sordu, Gökhan Ergür cevapladı. Ergür, “Dostluk ve yoldaşlık, insana yük olduğunda değil, yükünü hafiflettiğinde kıymetli olur.” diyor. Gökhan Gökçek, “Zaferler Ayında Bir Zafer: Malazgirt” diyerek önemli bir konuya temas ediyor. Münire Daniş, “Rüya Günlüğü” başlıklı yazısıyla aramızda. Ercan Yıldırım, “Yerli ve Milli’nin Hasılası” başlıklı yazısıyla bu sayımızda yer alıyor. Leylâ İpekçi, “Senin Rüyanda Bir Mânâ!” diyor. Mustafa Özel, “Bir Dava Adamı: Hüseyin Avni Bey”i anlatıyor. Ömer Yalçınova, “Aydınlık ve Karanlık Yönleriyle Osmanlı’nın Son Dönemi”ni irdeliyor. Ahmet Edip Başaran, “Rüzgâr Külü” başlıklı yazılarının üçüncüsüyle bu sayımızda yerini alıyor. Bekir Salih Yaman, “Okumak Bir Hobi Değildir” diyor. Kemal Sayar, “Narsistlerden Korunma Rehberi” başlıklı yazısıyla yürüyüşünü sürdürüyor. Hatice Ebrar Akbulut, “Bir Kütüphane Hayali”nden bahsediyor. Yusuf Bilal Aydeniz, “Kültür, Medeniyet, Yabancılaşma ve Batılılaşma Ekseninde Tartışmalar” yazısıyla önemli bir konuya değiniyor. Zeynep Merdan, “Kötülüğe Karşı Tezler” başlıklı yazısıyla bu sayıda yerini alıyor. Tayfun Doğan, “Şiire Koşarken” başlıklı yazısıyla Muzaffer Serkan Aydın’ın “Koşma Hissi” başlıklı şiirini inceliyor. Kitap tahlili bölümümüzde ise Suavi Kemal Yazgıç, Leylâ İpekçi’nin “Leylâ’nın Defteri”, Özlem Karapınar, Necip Tosun’un “Edebiyat Atlası”, Harun Yakarer, Fatih Muhammet Atasever’in “Türkçe Karakter” ve Tuba Kaplan, İlker Nuri Öztürk’ün “Ölüm Öncesi” adlı kitaplarını değerlendirdi.
Basım Tarihi: Ağustos 2019Yayınevi: İtibar Dergisi
Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 47.1
Erkek% 52.9
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

İtibar Dergisi
İtibar DergisiYazar · 44 kitap
İbrahim Tenekeci yönetiminde 1 Ekim 2011 tarihinde yayın hayatına başlayan İtibar dergisinin en önemli düsturu, kişisel ilişkilerle değil, ürünlerinin niteliğiyle hak edilmiş bir itibarı ortak payda olarak kabul etmektir. İmamı Azam’ın “İtibar Ortaklığı” diyerek belirttiği bu ölçüyü, temel prensip olarak almaktadır. Modernizmin, hayatımıza ve dolayısla edebiyatımıza yaptığı en önemli tahribatlardan biri de muteber kimselerin, kendilerini geri çekme zorunluluğunu hissetmesidir. Bu zorunluluğun edebi muhitleri yıktığı aşikârdır. Yıkılan bu muhitlerin yerini, bir takım imaj ve pozlardan ibaret içi boş birlikteliklerin aldığını görüyoruz. Editör saygınlığının ve işlevinin olmadığı bu birliktelikler sonucu, ortak kabul gören metinler ve isimlerin çıkmaması da, edebiyatımızda büyük bir boşluğa yol açıyor. İşte İtibar Dergisi bu boşluğu doldurmak üzere uzun soluklu bir yola çıktı. Bu yolda ahlaki erdemleri her şeyin üzerinde tutarak nitelikli bir yayıncılık yapmayı benimsemektedir.