Köle DoğanlarMartin Luther

·
Okunma
·
Beğeni
·
66
Gösterim
Adı:
Köle Doğanlar
Alt başlık:
İradenin Köleliği
Baskı tarihi:
Şubat 2017
Sayfa sayısı:
102
ISBN:
9786059639422
Çeviri:
Nur Nirven
Yayınevi:
GDK Yayınları
Martin Luther, İRADENİN KÖLELİĞİNİ'ni 1466-1469 yılları arsında bir tarihte Rotterdam' da doğan Desiderius Erasmus'un öğretisine yanıt vermek için yazdı. Erasmus yedi yıl Augustinusçu bir keşiş olarak yaşadıktan sonra İngiltere'ye gitti. Burada, onda Grekçe çalışmaya devam etme hevesi uyandıran biriyle tanıştı. Sonunda Erasmus, Grekçe Yeni Antlaşma'yı eleştiren bir metin yazdı '1516).
Kutsal Yazıların düş gücüne dayanan yöntemlerle yorumlanmasına ve kilise öğretmenlerinin birçok batıl inancına karşı çıktı. Manastırlarda sık rastlanan tembelliğe ve ahlaksızlığa isyan etti.
Buna karşın Erasmus müjdeci bir imanlı değildi. İnsanların, Mesih İsa'ya, ölümüne ve dirilişine inanmaktansa kendi kendi kurtuluşlarının kendilerinin kazanabildiğine inanan bir hümanistti.
Erasmus, profesyonel ilahiyatçıların güç anlaşılan kılı kırk yarmalarından çok, haklı olarak, Hristiyan eğitimine basit bir yaklaşımı yeğledi. Görüş ayrılıklarından kaçındı ve "özgür irade" konusunu uzun zaman açmadı, ama açtığında, konu, Martin Luther'in görmezlikten gelemeyeceği bir meydan okuma halini aldı.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Kitaba henüz alıntı eklenmedi.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Köle Doğanlar
Alt başlık:
İradenin Köleliği
Baskı tarihi:
Şubat 2017
Sayfa sayısı:
102
ISBN:
9786059639422
Çeviri:
Nur Nirven
Yayınevi:
GDK Yayınları
Martin Luther, İRADENİN KÖLELİĞİNİ'ni 1466-1469 yılları arsında bir tarihte Rotterdam' da doğan Desiderius Erasmus'un öğretisine yanıt vermek için yazdı. Erasmus yedi yıl Augustinusçu bir keşiş olarak yaşadıktan sonra İngiltere'ye gitti. Burada, onda Grekçe çalışmaya devam etme hevesi uyandıran biriyle tanıştı. Sonunda Erasmus, Grekçe Yeni Antlaşma'yı eleştiren bir metin yazdı '1516).
Kutsal Yazıların düş gücüne dayanan yöntemlerle yorumlanmasına ve kilise öğretmenlerinin birçok batıl inancına karşı çıktı. Manastırlarda sık rastlanan tembelliğe ve ahlaksızlığa isyan etti.
Buna karşın Erasmus müjdeci bir imanlı değildi. İnsanların, Mesih İsa'ya, ölümüne ve dirilişine inanmaktansa kendi kendi kurtuluşlarının kendilerinin kazanabildiğine inanan bir hümanistti.
Erasmus, profesyonel ilahiyatçıların güç anlaşılan kılı kırk yarmalarından çok, haklı olarak, Hristiyan eğitimine basit bir yaklaşımı yeğledi. Görüş ayrılıklarından kaçındı ve "özgür irade" konusunu uzun zaman açmadı, ama açtığında, konu, Martin Luther'in görmezlikten gelemeyeceği bir meydan okuma halini aldı.

Kitap istatistikleri