Kur'an, Tasavvuf Ve Seküler Dünyanın Yorumu Gönderileri
Kur'an, Tasavvuf Ve Seküler Dünyanın Yorumu kitaplarını, Kur'an, Tasavvuf Ve Seküler Dünyanın Yorumu sözleri ve alıntılarını, Kur'an, Tasavvuf Ve Seküler Dünyanın Yorumu yazarlarını, Kur'an, Tasavvuf Ve Seküler Dünyanın Yorumu yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Dostluk ve akrabalık bağlarının gevşemesinin sebebi, teknolojinin insanın hareket hızını ve alanını/mekanını genişleterek daha çok sayıda insanla karşılaşma ve tanışma imkanı vermesidir. “Gözden ırak olan gönülden de ırak olur.”
Teknolojinin yarattığı görüntü, gürültü, haz ve hızın artması ile düşünme ve dinleme kapasitemiz olabildiğine zayıfladı. Sonuç: Kendimizi kaybediyoruz (dalalet).
Son dört yüzyıllık Batı teknolojisi, dünyayı bir "Eko Sistem" olarak, "evimiz olarak görme yerine; talan ve yağma edilecek bir ganimet, stok, kaynak olarak gördü; İsraf ekonomisi olarak kapitalizm.
Kur'an'da ideal mümin, Allah'ın emirlerine itaat ve haramlardan kaçınma bağlamında müteyakkız, dikkat ve kulak kesilmiş, gözünü dört açan (muttaki) bir insan iken; Tasavvufta makbul mümin, mecnun, aşık ve sarhoştur.
Aşk, birine duyulan yoğun sevgi ve iştiyaktan dolayı, kendini ve ötekileri unutma ve onlara karşı olan sorumluluktan uzaklaşmadır. Onları oldukları halde kabul etmedir: “Yaratılanı severiz yaratandan ötürü”, “Ben gelmedim 'dava' için: benim işim sevi için.” (Y. Emre)
Tasavvufun kendini ancak üçüncü yüzyıldan sonra İslam'a nispet-bağlama girişimleri, zayıf haberler ve aşırı tevil yolu iledir. Minareye kılıf bulma gibi bir şey.