Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Kur'an'da Kıyamet Sahneleri

Seyyid Kutub

Kur'an'da Kıyamet Sahneleri Gönderileri

Kur'an'da Kıyamet Sahneleri kitaplarını, Kur'an'da Kıyamet Sahneleri sözleri ve alıntılarını, Kur'an'da Kıyamet Sahneleri yazarlarını, Kur'an'da Kıyamet Sahneleri yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Allah hiçbir rahmet vermeyecek diye yemin ettiğiniz insanlar bunlarmı? Bakın şimdi bunlar nerede? Bunlar cennette selam alıyorlar! Cehennemden bir ses gelir rica,zillet,dolu; Cehennem ehli cennet ehline seslendi: ne olur üzerimize biraz su veya Allah'ın size verdiği rızıktan bir parça azık verin. Dedilerki; الله onları kâfirlere haram kıldı.. [A'raf sûresi]
“(Kendilerine:) “İşlediklerinizin karşılığı olarak şimdi afiyetle yeyin için” (denir).” Ne lütuf. Aliyyül’l-Azim’den gelen bu ikram...
Sayfa 116 - Murselat Suresi 43. Ayet-i Kerime
Reklam
Her nefis kazandıklarından mesuldür. Rehin gibi onunla bağlıdır.
Sayfa 79
Eski Mısır’da Âhirete Göç :
Dünyadan âhirete göçü tavsif eden eski Mısır'a ait manzum bir hikâye metni de mevcuttur. Bu hikâyede «Sinoziris» adındaki genç, babası «Satney»e âhiret alemindeki hesap, ceza ve azap usulünü göstermek için babasıyle birlikte âhirete göç eder. Bu göç, edefo'iyat ve dinler tarihinde âhiret âlemine yapılan ilk göçtür.
Sayfa 6 - 7
Eski Mısır’da Âhiret İnancı :
Mısır'ın, kırk iki bölgeye bölünmüş olduğu düşüncesi hatıra geliyor. Sanki her hakim bu bölgelerden birini temsil etmektedir. Ölü mahkeme huzuruna çıkarıldığı zaman «Anubis» onu selâmlıyor, kalbini tutuyor ve onu alıp terazinin bir kefesine koyuyor. Diğer kefeye tanrıça «Ma'at» ya da Riştha'nın, heykeli konulmuştur. Sonra tanrı «Tot», sağ elinde kalem, sol elinde kâğıt terazinin yanma geliyor, tartının neticesini yazıyor, Öziris'e takdim ediyor. «Tot»un yanında yırtıcı «îmayît» vardır. Bu, timsah başlı, aslan vücutlu bîr hayvandır. Hüküm giyen ölüyü parçalamağa hazır bekliyor. Bazı resimlerde mahkemenin özel bîr yerinde günahkârların atılmasına mahsus ateşler vardır. Terazideki kalb, ölünün hayatındaki amellerini temsil eder. Çünkü dünyada sahibinin yaptığı hayır ve şer her şeyi o görmüştür.
Sayfa 6
İnsanda Âhiret Âlemi Düşüncesi :
Eski Mısır, Uyanık insan zamirinde fışkıran kaynağın ilk şafağına şahid olmuş, Ölümden sonra hayır ve şer' den hesap verileceğine, kötülük ve iyilik karşılığında adaletli ceza verileceğine dair ilk inanca sahip bulunmuştur. Bugünkü mevcut bilgimize göre bu akide oradan bu mamur dünyanın sırtında bulunan başka bir yere sıçramazdan Önce iki bin yıldan fazla bir zaman geçmiştir! Milâttan önce 2600 yılı civarında (Beşinci Aile Devirinde) -Eğer daha önce yok ise-Mısır'da bir âhiret inancı vardı. Bu âhiret âleminde hayra ve şerre ceza verili yordu. O zaman bu inanç, yalnız kâhinlere ve din adam larına münhasır değildi. Millet arasında yaygındı. Bu yaygınlık gösteriyor ki, bu inancın kökleri bu tarihteı daha önceki zamanlara kadar uzanır.
Sayfa 4 - 5
Reklam
İnsanda Âhiret Âlemi Düşüncesi :
Îşte insanın içinden birbiri ardınca fışkıran bu kaynaklardan ahiret âlemi düşüncesi doğmuştur. Birinci kaynak insan şuuruna hayatın kıymetini gösterirken üçüncü kaynak, cinsinin kıymetini bilmesini, kevnî kuvvetleri hesaba katmasını, kevnî kuvvetlerin kendisi lehine işlemesini, kendisini bu kısa ferdî hayatla yok edip bitirmemesi arzusunu doğurmuş; ikinci kaynak da ona içini uyarmasını, ruhunda adalet duygusunu, rezilet ve faziletin neticelerine sağlam bir şekilde inanmasını işaret etmiştir, işte bu kaynaklar, insanlığın ta kendisidir. Onun derinliklerinin en derininde, ufuklarının en yücesinde bulunmaktadır..
Sayfa 3
206 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.