Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Koruma ve Kapatmanın Diyalektiği

Küratörlük

Vesna Madzoski

Küratörlük Gönderileri

Küratörlük kitaplarını, Küratörlük sözleri ve alıntılarını, Küratörlük yazarlarını, Küratörlük yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
En erken antropoloji çalışmalarının büyük kısmının müzelerde geliştirilmiş olması ve müzelerin de kültürel kurumlar olması muhtemelen tesadüf değildir.
Sayfa 113Kitabı okudu
Çağdaş antropoloji pratiklerinden biri antropoloğun saha çalışmasına ve tuttuğu günlüğe dayalıdır
Reklam
Küratörler araştırma yapar, yazar, öğretmenlik yapar, eğitir, kolaylaştırır, fon bulur...
Arşiv olayları sadece kaydetmez, aynı zamanda onları üretir ya da Derrida’nın dediği gibi gelecek olayların arşivlenebilir olmasını sağlayacak kriterleri üretir. Böylece, arşivin kontrolü sadece geçmişin değil, geleceğinde kontrolü anlamına gelir.
Sayfa 79
İster arşiv dürtüsü olarak karşılaşılsın isterse Benliğin birleştirici süreci olarak, şiddetin ana mekanizması tekrardır.
Sayfa 78
İnsan kendi ideal Benliğinin resmindeki yarıkların, bölünmelerin, çatlakların farkında değil gibidir - o yarık ideal Benliğin varolması için şart olduğu halde.
Sayfa 78
Reklam
Kendisini istihdam etmiş olan kurumlardan sanatçıları için koparabileceği kadar özgürlük koparma cesaretini gösteren ve kendisini şarap seçen ukala bir uzman gibi atölye üretimlerinden iş beğenen birinden ziyade sanatın hizmetkarı olarak gören küratör, paradoksal bir biçimde, çağdaş sanatı seven pek çok kişinin “her yol küratöre çıkar, bebeğim!” sonucuna varmasına sebep oldu.
Sayfa 52
“Küratörler tozlu müze salonlarına yeni sanat yerleştirmeye değil, müzeyi bir tür çağdaş sanat formuna dönüştürmeye çalıştılar”. Bu noktada fotokolajlar ve çeşitli “müze parçası olmayan” nesneler sergilere girdi ve “Marksist küratörlerin elinde sanat eserleri ideolojilerinin basit illüstrasyonlarına dönüştü”.
Sayfa 51
Neyin sanat olduğu ve hangi kriterlere göre yargılanacağı tartışması documenta’nın bu edisyonunda hala devam ediyordu. Serginin ana başlığı “Sanat, sanatçıların yaptıklarıdır” olduğuna göre, eser seçimindeki kriter de bu olsa gerekti.
Sayfa 49
Sanat simsarları, galerilerde bazı zorunlu kaymalar olacağı, koleksiyonerlerin de neyin sanat olduğu ile ilgili fikirlerini değiştirmeleri gerekeceği konusunda bizi bilgilendirirler.
Sayfa 49
Reklam
Guy Debord’a göre gösterinin işlevi tarihsel belleği gömmek için kültürün kullanılmasıdır.
Sayfa 42
Küratörler tozlu müze salonlarına yeni sanat yerleştirmeye değil, müzeyi bir tür çağdaş sanat formuna dönüştürmeye çalıştılar. Marksist küratörlerin elinde sanat eserleri ideolojilerinin basit illüstrasyonlarına dönüştü.
Sayfa 51
Bugün hepimizin farkında olduğu gibi, hiçbir şey ve hiç kimse metalaşmadan kaçamıyor.
Sayfa 35
Kültürel Zenginlik
Varlıklarını sadece onları yaratan büyük dehaların çabalarına değil, aynı zamanda o çağda yaşamış adı sanı bilinmeyen insanların katlandığı külfetlere de borçludurlar. Hiçbir kültür ürünü yoktur ki, aynı zamanda bir barbarlık belgesi olmasın.
Sayfa 29
1938 yılında müze duvarlarını ilk kez beyaza boyama jestiyle ünlenen Sandberg, aynı anda modernist sanat sergi ve algısının baskın modeli “beyaz küp”ü gündeme getirdi.
Sayfa 25
17 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.